Så har det ändå hänt! Barn anmälda till barnfritt bröllop...
Men suck!
I inbjudan som gick ut till gästerna står det exakt såhär:
"På dagen är hela familjen bjuden, och på kvällen har vi fest för de vuxna på...*** herrgård" Framkommer det inte då att barnen inte är välkomna på festen?
Nu är ett barn anmält och ryktet säger att det kommer minst två till anmälningar som inkluderar barn. Det är inte jag som tar emot anmälningarna så jag hinner inte på dem då de anmäler men jag har nu sagt till värdparet att hänsiva alla anmälningar med namn som inte hör till gästlistan till mej.
Var det otydligt skrivet? Hur ska jag göra nu? Våra barn kommer att vara med under middagen då alla potentiella barnvakter också kommer att vara där, lika så med ett par som kommer långväga ifrån som också har barnvakt med sej som åker hem med barnet efter middagen (Barnvakten är släkt med min blivande man, likaså barnets föräldrar). Det tycker jag ändå kan gå som rimliga skäl till att barnen faktiskt får vara med under middagen? De som anmält sitt barn har potentiella barnvakter i samma stan... Festen kommer inte vara barnvänlig den heller med musik och alkohol inblandat.
Vad ska jag göra nu? :/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-05 12:10
Kan tillägga att på dagen är det både dop och vigsel i kyrkan och på dopfikat är såklart barnen välkomna...