• MoM130713

Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?
  • amerika

Ja, vi ska boka sviten på ett av de finare hotellen i stan. Det är en sällsynt lyx och den vill jag unna mig (oss) den dagen. 

Förra gången jag gifte mig, ordnade min mamma boendet på natten och vi fick sova i en stuga på landet utan vatten och utan el. Jag var dödstrött på natten när vi kom dit, vi gifte oss i augusti och det var mörkt, jag såg ingenting när jag försökte sminka av mig i skenet från levande ljus och plocka ur en miljon hårnålar ur mitt sprayade hår. Och sedan fick vi sova i en bäddsoffa! Inte så romantiskt, precis... Så denna gången ska det vara lyx!

• stormhelen

Vi har bokat en svit på Rival i Stockholm (det ligger bara runt hörnet från festlokalen).

Vi har aldrig bott på bättre än 3 stjärnit när vi bott på hotell, så just den dagen vill vi unna oss lite mer lyx än så. Det blir ett bra avslut på en lång dag, där vi kan mysa och ha det bra med lite extra lyx som tillkommer rummet och tillfället (det är bokat som ett "bröllopspaket" så att säga).

Vi ser jätte mycket fram mot det.

• afturelding

Ja, vi hade ett standardrum på Radisson Blu i Uppsala. Eftersom att hotellet i sig är 4-stjärnigt så kändes en svit inte nödvändig, och speciellt inte eftersom att vi skulle upp relativt tidigt för att hämta alla våra saker i lokalen dagen efter. 

• sommaren13

Japp vi ska sova på hotell, ligger på krypavstånd från lokalen och ingår i paketet som vi har bokat med lokalen

• daniiel

Tack vare ett gäng helt fantastiska männskor, dom flesta här från BT, så kunde vi spendera vår bröllopsnatt på hotell. Istället för hemma med övernattningsgäster. Det är en utav dom absolut bästa sakerna med vårt bröllop och definitivt den bästa bröllopspresenten. Jag blir än idag (snart 2år senare) tårögd när jag tänker på och pratar om alla snälla människor som gav oss den upplevelsen! Vi är så oerhört tacksamma så vi kan inte beskriva det med ord faktiskt.

Det var så skönt att krypa ner i en mysig säng och bara sova, att stiga upp och få frukost serverat och inte behöva plocka fram eller diska bort, ja eller bädda sängen ens! :P

• knackamackadam

Vi kommer att sova hemma och tar hotellnatten någon vecka senare i stället. Vi vill kunna vara där och verkligen ta det lugnt och njuta av tiden som är, inte trilla in mitt i natten och bara hinna sova, vakna och checka ut.

• TheD

Ja, vi hade sviten på hotellet fredag-söndag där vi hade middagen.

• Chicita

Jag jobbar på hotell - så det är inget speciellt för mig att sova på hotell. Och eftersom vi gifte oss i samma stad som vi bor och jobbade i så kändes det ju extra onödigt då att "åka till jobbet och sova" Flört

Vi lyxade till hemma istället och bäddade sängen med nya fina lakan och såg till att ha god frukost hemma till dagen efter.
    Vi var ändå så trötta att vi bara slocknade.

Min största rekommendation är att boka två nätter.
    Antingen dagen innan + bröllopsdagen eller bröllopsdagen + kvällen efter.
    Vissa hotell kan erbjuda rabatt antingen fredagar eller söndagar om man bokar lördagen också eftersom att beläggningen många gånger är lägre på dom dagarna (eller i alla fall en av dom beroende på vad det är för typ av hotell) 

• daniiel
    Min största rekommendation är att boka två nätter.
    Antingen dagen innan + bröllopsdagen eller bröllopsdagen + kvällen efter.
    Jag som tyckte det var så skönt att ha kvällen före hemma. Vi ordnade lite "grillfest" med brudföljet och toastparet och myste. Samt att kvällen dagen efter bröllopsdagen få krama om dottern och ha myskväll hemma :P hihi

Men att sova just natten på bröllopsdag på hotell var underbart! :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-07-06 19:28:38 följande:
    Jag som tyckte det var så skönt att ha kvällen före hemma. Vi ordnade lite "grillfest" med brudföljet och toastparet och myste. Samt att kvällen dagen efter bröllopsdagen få krama om dottern och ha myskväll hemma :P hihi

Men att sova just natten på bröllopsdag på hotell var underbart! :)
    Många kommer och checkar in en bra bit efter midnatt och så måste dom ofta åka senast 12, eller om dom har avtalat det innan så kanske dom åker 14-16 någonting. 
    Dom går ofta miste om frukosten och dom kan inte utnyttja spaavdelningen (om det finns någon) då den inte har öppet så sent eller hinner öppna innan dom åker.
    Så att de flesta betalar ofta flera tusen - för ett rum dom kommer att slockna i så fort dom fått av sig kläderna.

Därför brukar jag rekommendera två dagar - speciellt om man kan få lite rabatt på första eller sista natten. Så man hinner njuta av att bo på hotellet också Glad 
Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?