• Anniina

Kvinnans och mannens ringar lika breda?

Hej!
    Vi går i ringtankar, men undrar lite över storlekarna på ringarna. Tjejens fingrar är ju mindre än killens, så har båda lika breda ringar ser ringen väldigt liten ut på killen. Hur har ni gjort? Har ni lika breda ringar?

• Svar på tråden Kvinnans och mannens ringar lika breda?
  • sommaren13

Nix, vi har olika, sambons är 4mm per ring (han ska ha både förlovningsring och vigsel) och min förlovningsring är 2mm tror jag och vigselringen är 4mm. Han har titan och jag har guld

• Marione

Ringarna behöver ju inte matcha överhuvudtaget tycker jag. Jag har vitguld i min ring och han kommer troligtvis att ha silver (han kommer att bära sin ytterst sällan)

• afturelding

Mina två ringar tillsammans är ungefär lika breda som min mans vigselring :) Det är också olika material, jag har silver och vitguld och min man har titan.

• TheD

Det är ju smaksak. Våra förlovningsringar är lika breda men vigselringarna är det stor skillnad på. Makens är närmare en cm och min 3 mm.

• Izan

Våra förlovningsringar är lika breda (6mm). Har inte bestämt vigselringar än, han velar fram och tillbaka om han ska ha en eller inte.

• tropicallime

Vi har matchande förlovningsringar, min är dock 3mm och hans är 8. Min tilltänkta vigselring är samma skena på 3mm, fast med ett par stenar i. Vi gjorde så för han vill inte ha någon vigselring, från början skulle han ha en lika tjock ring som båda mina blir tillsammans (6mm) men han tyckte de kändes så litet så därför blev det några mm till.

• Anniina

tack tropicallime, det var en bra idé. Jag ska också ha två, men han bara en.

• filibustern

vi har lika breda - ca 7mm tro ja. men det resulterar i att jag knappt kommer få plats med en ev. vigselring på mina korta fingrar :P men det gör inte så mycket. älskar min titanring <3

• knackamackadam

Vi har inte bara olika breda ringar, vi har dessutom olika material. Jag tycker inte alls att ringarna måste vara lika på ett enda sätt.

• Ayla
    daniiel skrev 2013-07-06 20:47:20 följande:
    Vi har inte samma bredd på, eller matchande, ringar heller.
    Samma för oss. Glad
  • johannisen

Verkar som att vi är lite udda av oss då vi har exakt likadana ringar, som alltså då också är exakt lika breda (5 mm tror jag). Jag kommer ha en smal (3 mm om jag mins rätt) vigselring med stenar i till, men han kommer bara ha förlovningsringen.

• Mysan80

Vi har olika ringar och olika storlekar. Min är smalare med stenar och hans är bredare. Båda i 18 k guld. Han ska ju bara ha en ring och jag två den dagen vi gifter oss Glad 

• JIEB

Känner inte heller att de måste vara likadana/lika breda. Vi valde med hjärtat båda två: jag fick min nätta vitguldsring med diamanter (ca 3-4 mm) och han fick sin rejäla "vikingaring" i silver, närmare 1 cm bred, med lite annorlunda mönster på. Glad

• Vichy

Våra är från samm "serie" men olika bredd... Min blivande har lite bredare ring än mig... Vi funderade på att ha samma men vi kom inte överens om bredd.. Så tillslut sa vi bara att de vi trivdes bäst med var ändå tillräckligt lika för att det skulle passa oss! :)

• FruForsmark

Olika bredd. Han har en bred rundad och jag har en tunnare med sten. Behöver inte vara identiska.

• Pippilångstump

Min förlovningsring är kanske 2 mm bred vilket betyder att vigselringen inte kan vara bredare för då tar den överhand. Men mannen behöver nog ca 4 mm för att det ska se bra ut.

Eg vill jag ha en skena med diamanter i men han är för traditionell för det, så det blir vanlig slät guldring intill min solitär 

Svar på tråden Kvinnans och mannens ringar lika breda?