• Anniina

Kan man storleksändra schalins titan?

Vet någon om man kan storleksändra schalins titanringar? Ringarna från titanringar.com går att ändra, men de har sommarstängt, och jag tänkte spontant fria nästa vecka när vi åker utomlands, så det är lite brådis:) Och jag vill hellst ha titan eftersom det är billigt, hårt och inte behöver rhodineras.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan man storleksändra schalins titan?
  • Chicita

Grejen är väl att de flesta guldsmedsaffärer inte har utrustning för att storleksändra titanringar. 
    Men hör med butiken du ska handla av om dom kan göra det eller vet någon som kan.

Annars finns ju alternativet att du köper ett annat smycke/ sak och friar med och så väljer ni ut ringarna gemensamt i efterhand 

• Anniina

jaha, så det är snarare guldsmeden än ringen som är begränsningen? För det finns ju guldsmeder som jobbar i titan, då borde de kunna storleksändra. Tack för tipset, då ska jag höra mig för lite.

• Anniina

Nu har jag pratat med jempguld.se och de säger att det går att trycka ut ringen lite, men inte egentligen storleksändra. Om någon annan undrade;)

• snowstars

Jag tror att generellt finns det två sorters titan (eller kanske ännu fler?). Ett som går att storleksändra (det använder de på titanringar.com) och ett om inte går att ändra. Vad som gäller just för Schalins titan vet jag inte men det verkar ju du ha kollat upp i alla fall ...

Svar på tråden Kan man storleksändra schalins titan?