tips om ovanliga ringar
Hej. Vi letar lite efter lite udda design på ringar. Tex lite snirkliga saker. Helst ska det vara någon affär att kunna gå in och testa i. Någon som har några tips? :)
Hej. Vi letar lite efter lite udda design på ringar. Tex lite snirkliga saker. Helst ska det vara någon affär att kunna gå in och testa i. Någon som har några tips? :)
Personligen tycker jag att det mesta ser likadant ut i de svenska butikerna. Det är nästan samma stil på allt. Mitt förslag är att du kollar efter en bra guldsmed istället som du kan arbeta tillsammans med. Jag kommer att göra så med min vigselring. Min förlovningsring beställde jag från Storbritannien, tycker de har ett mkt större och varierande utbud.
kan rekommendera våran guldsmed :) jätteduktig
min ring är vanlig slät (eftersom jag fick den av min mamma) med en extra bit guld insatt och ett maskrosfrö på mitten.
Hon har även färdiga ringar iolika modeller.
men hon gör efter kundens idéer och är väldigt noga med att det blir som man tänkt sig.
www.johannae.se
Jag kommer att använda mig av Maria Elmqvist från Elmqvist & Roll. Hon är visserligen inte snirklig utan väldigt stram i sina skapelser, men de är jättevackra.
Kolla ringtråden 2013 :). Sitter med telefonen och kan inte ladda upp bilder. Lade upp den i slutet av juni.
Den 19 juni i ringtråden:)
Kolla in www.catbirdnyc.com Där finns massor av fina ringar. Jag letar efter någon butik som har liknande stil i Stockholm. Har någon nåt tips?
Jag har bara besökt den på nätet, men den här ligger i Gamla Stan i Stockholm: www.bertilsdotter.se/ Jag fastnade först för en ring jag sett där, men nu blir det nog en egendesignad ring hos en guldsmed i stan där jag bor istället.
Vi har köpt våra ringar hos Avi och Lena i Göteborg, de har fina ringar!
https://www.facebook.com/AviLenaDesign
Finns en äffar som har gjort efter sina egna disgner. Ligger dock en bit fr gbg, i Lilla Edet. Det kan vara värd gå o titta! ni kan ta en titt på deras hemsida =)
Kanske inte jätteovanliga men jag tycker att de sticker ut när man kommer in och kollar på vigselringar.
www.sandbergsweden.com/vigsel-forlovning/