Är bröllopsgäst där klädkod saknas...
Är bjuden på bröllop nästa vecka och har inte hittat något att ha på mig! Det finns ingen klädkod och när jag pratade med brudparet sa de att de inte vill att det ska vara så formellt och att gästerna ska kunna ha på sig vad de vill, för många av deras vänner har speciella klädstilar annars.
Vigseln är i kyrkan kl 15 med efterföljande fest (ingen formell middag, det kommer bjudas på smörgåstårta och lättare tilltugg). Jag vet att brudparet själva inte kommer köra på traditionell klädsel. Bruden kommer ha någon form av korsettklänning, mest troligt i svart. Brudgummen kommer inte ha kavaj, mest troligt någon form av skjorta till typ läderbrallor. Båda har en rockig stil och många av deras nära vänner drar åt samma håll (jag är släkt med brudgummen, men har ingen jättenära relation till någon av dem).
Det är roligt med bröllop i andra stilar, men jag blir ändå inte klok på vad som är passande till just detta bröllop. Jag vill gärna följa den rockiga stilen lite, och hittade denna klänning: http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/tfnc-777/dionne-dress-777160-29/
Vad tror ni?
Jag har annars en fin sommarklänning i puderrosa chiffong som går till knäna och hade varit toppen på ett sommarbröllop, men känner att jag kanske blir lite för gullig.