• CoolJen

Varför ska man ha ett strumpeband?

Varför ska man ha ett strumpeband?
    Vart kommer det ifrån?
    Är det vanligt i sverige?

• Svar på tråden Varför ska man ha ett strumpeband?
  • Sofie R

Jag tror att strumpeband är ganska vanligt för att få in något blått i sin klädsel.

• TheD

Jag hade det inte. jag ser ingen anledning till att ha det. Mer en, ursäkta, töntigt påhitt från USA där maken sen drar bort bandet med tänderna...

• Vichy

Inget som säger att man ska... 

TheD skrev 2013-07-14 07:28:46 följande:
    påhitt från USA där maken sen drar bort bandet med tänderna...
    Sofie R skrev 2013-07-13 21:45:46 följande:
    Jag tror att strumpeband är ganska vanligt för att få in något blått i sin klädsel.
    Dessa är de enda anledningarna jag också kommer på varför vissa tycker att man ska...

Annars kan man ju ha det bara för att man själv tycker det är kul.. det finns inte så många anledningar i de festas vardag där man använder strumpeband. Kanske man själv tycker det är en sexig tanke att ha det till underklädesoutfitten...  
  • filibustern
    TheD skrev 2013-07-14 07:28:46 följande:
    Jag hade det inte. jag ser ingen anledning till att ha det. Mer en, ursäkta, töntigt påhitt från USA där maken sen drar bort bandet med tänderna...
    håller med dig. tycker inte alls om den traditionen från usa. den känns bara.. löljigt, ska jag vara ärlig! men vill du ha det TS så kör på! :)
  • Stitch

I Sverige har de flesta nog det för "det blåa", eller för att dom tycker det är sexigt . I Usa skjuts strumpebandet ut till ogifta män precis som brudbuketten kastas till ogifta kvinnorna. I Frankrike sätter gästerna pengar i strumpebandet som gåva till brudparet.

Svar på tråden Varför ska man ha ett strumpeband?