• passionsblomman

Hjälp till att rensa bort reklam/spam!

Ny högsäsong för BT-många nya medlemmar...

....och många nya som tycker det är en jättebra idé att lusa ner hela forumet med reklaminlägg för sin företagsverksamhet och länk till sin hemsida. Eller bara en uppmaning om att höra av sig om man vill ha en musiker/fotograf eller vad det nu är.

Som vi som varit här ett tag vet, är det rätt omständigt att anmäla alla inlägg ensam, eftrsom man får göra det ett och ett. Jag fortsätter kritisera BT för detta och har senast idag postat följande text till dem fem ggr i rad :

reklam

Jag är förövrigt duktigt irriterad på att ni inte kan hörsamma anmälningar på ett smidigare sätt än att man som enskild medlem som inte gjort något fel, ska behöva ödsla eoner av tid med att anmäla VARJE inlägg som en spammande person gjort. Det kan knappast vara ett problem för er att snabbt se över musiktrådarna i det här fallet, och ta bort alla inlägg av den medlemmen rakt av. Ni kan ju inte säga "för vi visste inte" när jag tydligt pekat ut medlem och kategori och kopierat trådarnas rubriker i min anmälan igår. Ändå tar ni enbart bort just det inlägg där man klickat på lilla handen.
    Folk orkar inte sitta och rensa på det sättet-ni måste bättra er här!

Om man inte varit här förut, kan det vara bra att veta att man anmäler ett inlägg genom att klicka på den lilla röda handen bredvid citatknappen, sedan fyller man i formuläret.

Saken är den, att håller vi inte själva efter det här, så blir forumet raskt allt annat än en diskussionsplattform. Då blir det bara en länkplats för alla som vill erbjuda sina tjänster utan att betala för sig på avsedd reklamplats.
    Jag vet att många fler än jag anmäler-men eftersom det hela tiden kommer ya medlemmar kan det här vara en uppmaning värd att göra ändå. Just nu är det mycket reklamande igen, så låt oss hjälpas åt, så vi får ha forumet att prata i.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Svar på tråden Hjälp till att rensa bort reklam/spam!
  • passionsblomman

Ja, det är tråkigt och tröttsamt att det här ämnet ska behöva lyftas med jämna mellanrum.
    Men håller vi det aktuellt kanske något småningom händer-eller så är vi åtminstone så många som möjligt som hjälps åt att anmäla. Och tjata.

• Chicita

Ja det måste vara en gemensam ansträngning. Speciellt när dom kan neka att ta bort en tråd en gång - och påstå att det inte alls är reklam utan ett oberoende tips. Och en annan gång tas den bort utan protester och knappt utan motivering.
    Så ju fler personer som anmäler samma spammande reklamnisse - destå större chans att dom plockar bort både reklamen och personen. 

• passionsblomman
    Chicita skrev 2013-07-16 16:18:12 följande:
    Ja det måste vara en gemensam ansträngning. Speciellt när dom kan neka att ta bort en tråd en gång - och påstå att det inte alls är reklam utan ett oberoende tips. Och en annan gång tas den bort utan protester och knappt utan motivering.
    Så ju fler personer som anmäler samma spammande reklamnisse - destå större chans att dom plockar bort både reklamen och personen. 
    Jamen eller hur! Av de 7-8 inlägg jag anmälde igårkväll och idag, var det ett som nekades för att det ansågs som ett oberoende tips-trots att texten i inlägget var exakt densamma som i de övriga, vilka renderade en varning och att inläggen togs bort. Hur konstigt är inte det? Har moderatorn ett autosvar som är "nekas" när hen går på toa eller vad?
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-07-16 16:27:10 följande:
    Har moderatorn ett autosvar som är "nekas" när hen går på toa eller vad?
    Skål dagens bästa kommentar 
Svar på tråden Hjälp till att rensa bort reklam/spam!