• Saratella

Festlokal Kristianstad/Åhus

Hej,
    Ska gifta oss i Augusti 2014 och är på jakt efter lokal i Kristianstad/åhus området, gärna med övernattningsmöjligheter i närheten. Vi ska gifta oss i maglehems kyrka så i närheten av det är också OK
    Vi bor utomlands och har inte möjlighet att köra omkring och "leta" så lite förslag tas tacksamt emot )
    Tack!

• Svar på tråden Festlokal Kristianstad/Åhus
  • Miss JH

Vad vill ni ha för sorts lokal? En där ni kan fixa med mat och dricka själv? Eller en där allt ingår?

• Stoxoz

www.skanetranas.com/index.php/tranesgarden

Vet inte hur långt ni är beredda på att köra mellan kyrka och festlokal. 
    Men i Skåne Tranås finns Tranåsgården, och alldeles intill ligger vandrarhem.

Mellan Maglehem och Skåne Tranås är det cirka 30min med bil. 

• Stoxoz
    Stoxoz skrev 2013-07-19 07:41:21 följande:
    www.skanetranas.com/index.php/tranesgarden

Vet inte hur långt ni är beredda på att köra mellan kyrka och festlokal. 
    Men i Skåne Tranås finns Tranåsgården, och alldeles intill ligger vandrarhem.

Mellan Maglehem och Skåne Tranås är det cirka 30min med bil. 
    Kom på mig själv, att ni kanske ville ha närmre Åhus eller Kristianstad?! Men tips kan väl alltid vara bra
  • Miss JH

I Åhus kan ni hyra kolonin som ligger nere vid havet. Gott om plats, man får fixa allt själv och sovplatser finns det gott om. Vill man ha färdigt paket med allt inkluderat finns Ivögården på Ivö. Tomarpsgården är fantastiskt fint, där ingår också allt. Aptit, en restaurang i Kristianstad där man kan hyra en hel våning för bröllop ( där ingår mat och allt med ) och sen ta in på hotell i närheten. Forsakarsgården i degeberga. Osäker på om man får ta med sej mat eller om det ingår. Där finns vandrarhem i närheten tror jag där man kan sova. Näsbygård på Näsby är fantastiskt fin. Där ordnar man mat och dryck själv tror jag. Nära till hotell i Kristianstad där man kan sova efter. Hmmm det är de ställena jag kommer på just nu.

• kouki

Åhusgården! Jobbar själv på Åhuslägret som konfirmationsledare. Riktigt trevlig gård med möjlighet för övernattning för över 70personer, om så skulle behövas. Har ett sött litet eget kapell också :)

Svar på tråden Festlokal Kristianstad/Åhus