Vad betalade ni er solist till kyrkan?
Som frågan lyder. Vad betalade ni solisten för att sjunga er/era låtar? Jag är i kontakt med en som tillsammans med sin gitarrist vill ha 4500 för två låtar. Är det rimligt? Vad betalade ni?
Som frågan lyder. Vad betalade ni solisten för att sjunga er/era låtar? Jag är i kontakt med en som tillsammans med sin gitarrist vill ha 4500 för två låtar. Är det rimligt? Vad betalade ni?
vi betalade 2000 för 1 låt har jag för mig.
Vi kommer ha samma person som sjungit/spelat på båda våra söners dop å då har han tagit 500 kr/gång. Så räknar med ungefär samma. För 2-3 sånger och komp till psalmer.
5000kr för två låtar. En kille som sjöng och spelade gitarr och en kille som bara spelade gitarr. Värt vartenda öre!
1500 betalade vi :)
Vi betalar 1000kr för 2 låtar, sammanlagt så betalar vi 3500kr men det är för hennes resekostnader och uppehälle oxå, vi ska ha Andrea Stjernedal
Vi betalade 1700:- för en solist som sjöng 1 låt (kompet skötte kantorn som ingick) till mammas begavning.
På vigseln sjöng och spelade makens lillebror och det kostade ingenting (mer än ett väldigt stort tack)
Vi fastnade för låtar som innehöll b.l.a nyckelharpa och då vi inte känner någon som spelar det, så valde vi att prioritera det i budgeten. Vi kom i kontakt med studenter från kungliga musikhögskolan som spelade fiol, traversflöjt och nyckelharpa. De spelade 5 låtar plus att de spelade i täten när vi marscherade till en park för att mingla. Totalt landade fakturan på 7500 inklusive resersättning.