Hur mycket betalade ni eran solist i kyrkan?
solisten för att sjunga er/era låtar? Jag är i kontakt med en som tillsammans med sin gitarrist vill ha 4500 för två låtar. Är det rimligt? Vad betalade ni?
solisten för att sjunga er/era låtar? Jag är i kontakt med en som tillsammans med sin gitarrist vill ha 4500 för två låtar. Är det rimligt? Vad betalade ni?
Vår solist har aldrig tagit betalt tidigare, gitarristen är musklärare och har fått betalt i andra sammanhang.
Men dom var nöjda med 1000kr plus milersättning (vi kommer att vigas några mil från standen vi bor i).
Men då är solisten och gitarristen även inbjudna att vara med på middan.
Vi har också två låtar måste jag lägga till.
Men allt beror väl på om det är en hobby eller om dom äär mer proffersionella.
För professionella musiker låter det helt rimligt.
Vår solist tar 1600 för 3 låtar. Hon sjunger medans kantorn spelar på kyrkans orgel.
Låter rimligt om de är professoinella och alltså fakturerar er! Sen är det såklart lite beroende på
hur mycket milersättningen är, hur långt har de behövt åka osv.
Tycker i vilket fall som det låter rimligt! Lycka till! :)
Vi hade ingen professionell solist (en tonårstjej som visserligen var väldigt duktig) och vi kom överens om 700kr för tre låtar. Nu i efterhand, så kan jag ju tänka att hon kanske skulle fått lite mindre än så, eftersom det bara blev tre låtar i slutändan pga att vi inte kunde komma överens om en tredje som hon kände sig bekväm med att sjunga. Nåväl, 700kr för två låtar. En kompis till oss kompade henne på gitarr :)
Vår tar 1200:- för 2 låtar
www.hobevi.blogg.se
Oj, 4500 betalar vi inte ens för middags/kvälls-underhållningen..det är helt orimligt! Även om personen i fråga har långt at åka.
Ni har inga vänner som är duktiga?
En av våra goda vänner som är trubadur föreslog själv om han fick sjunga som tack för inbjudan. =)
Vi betalade 5000kr för våra vigselmusiker. En kille som sjöng och en annan som spelade gitarr. Väl värt varande krona. De lever på det också. Då är det självklart ett bra pris tycker jag!