• Diphylla

Plätera ring?

Trots att vi har varit förlovade ett bra tag, så har jag fortfarande ingen ring. Har inte riktigt hittat någon som känns rätt, och velat veta vilken vigselring jag ska ha först. Nu har jag fått en fantastisk vigselring (!) som gått i släkten, den är i art decóstil med diamanter, vitguldsinfattning och rödguldsband. Har älskat och beundrat den ända sedan barnsben så det känns extremt roligt.

Har hela tiden varit lite inne på att försöka samla ihop släktguld och smälta ner till en förlovningsring till mig. Är en sån där "historieromantiker" och tycker om när saker har historia. Har flera personer som gärna skänker mig lite guld. Det blir också lite guld över när jag tar in vigselringen, som är alldeles för stor.

Problemet är bara att allt guld jag kan få, är rött guld. Jag är en typisk vitguldsmänniska och klär inte så bra i rött guld. Nu funderar jag på om det går att göra en ring i rött guld, och samtidigt pätera den i vitguld? Inser att jag förmodligen får plätera om den med jämna mellanrum i så fall, men i och med att vigselringen har båda sorter i sig så behöver det inte göra så mycket att den blir lite flammig med åren.

Vad har ni för erfarenhet av att plätera ringar? Går det? Blir det bra? Hur mycket kan det kosta?

Svar på tråden Plätera ring?