Inlägg från: Sofie R |Visa alla inlägg
  • Sofie R

Är det vanligt med överdriven fylla på festen?

Jag undrar mest, eftersom det är så många diskussioner om det här, om det är väldigt vanligt att folk använder en bröllopsfest som anledning till en röjarfest? Att gästerna alltså inte klarar av att det är gratis dricka och dricker sin egen kroppsvikt i sprit. Eller är det bara det att det är brudens värsta mardröm, helt obefogat? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Är det vanligt med överdriven fylla på festen?
  • Sofie R

Jag är egentligen inte orolig. Jag har mina syskon som kan dricka väldigt mycket, men tror och hoppas att de kan sköta sig. Men jag vill mer lyfta frågan eftersom det verkar vara ganska vanligt förekommande. Man ser endel här som känner att de måste ha betalbar bara för att hålla ner drickandet, tex.

• Sofie R

Ja så kan det vara. Men jag har ju alltid varit väldigt emot betalbar. Jag tycker att om man bjuder på kalas så ska man ju självklart BJUDA. Däremot funderar vi på att ev inte ha någon starksprit.

• Sofie R

Vi har tänkt fri bar, men bartender så det blir lite ordning. Sen har vi även diskuterat att när gästerna vill ha mer,får de vackert komma tillbaka med sitt gamla glas. Mindre svinn och städ på det viset åtminstone.

Svar på tråden Är det vanligt med överdriven fylla på festen?