• sanso325

Tips på lokaler att hyra i Karlstad??

Jag och min sambo har precis bestämt oss för att överraska alla genom att gifta oss i samband med dotterns dop som infaller i slutet av oktober. Därmed har vi en väldigt tajt tidsram när det kommer till planeringen!!

Kyrkan är bokad och församlingshem för dopfikat. Däremot har vi inte bokat någon lokal för kvällens bröllopsfest. Vi har en liten budget och är bara ute efter en lokal att hyra då vi ordnar med mat och dryck själva. Är det någon som kan tipsa om en passande lokal i Karlstad, gärna lite billigare sådan? Det kommer att vara ca 80 gäster...

• Svar på tråden Tips på lokaler att hyra i Karlstad??
  • Power of Love

Odd fellows lokal ska vi hyra till vårt bröllop nästa år. Minns inte riktigt vad det skullle kosta men runt 5000 tror jag. Min pappa som är med själv i Odd fellow är den som sköter den kontakten och därför har jag inte riktigt koll. De har ett fint kök som man kan fixa maten själv och vi kommer vara ungefär lika många som er så lokalen är tillräckligt stor. Fråga mig inte var det ligger för jag minns inte adressen men det ligger ganska centralt. Kan vara värt att kolla upp. :)

• Sofie R

Odd fellows tror jag ligger i viken.. Men annars har ni ju PRO-lokalen på sundsta, eller om det blir norrstrand.. Den vet jag många brukar vara i och ha festligheter.

• sanso325

Tack för tipsen!
    Odd fellows lokal är jättefin och bra och ligger som sagt väldigt centralt men 5000kr är alldeles för saftigt för oss. Vi bryr oss inte så mycket om att det ska vara en fin lokal då vi bara vill ha möjligheten att kunna samla alla våra nära och kära till fest och då budgeten är väldigt tajt så är en "ful" lokal bättre än ingen fest alls :)
    Vår gräns på lokal går nog vid 3000-3500kr.

Seniorernas hus var tyvärr bokat ända fram till jul annars hade det ju varit perfekt!

• Sofie R

Kolla på hembygdsgården i skived då kanske..

• Hannis23

Vi gifter oss på Träfotere, ligger i Hynboholm och är en jättemysig hembygdsgård. Ca 1000 kr för lokal för max 100 pers, och sedan 5 kr/person för att hyra porslin. :)

• sanso325

Hembygdsgårdar skulle kunna vara ett alternativ då de oftast är lite billigare men helst skulle vi vilja ha något inne i Karlstad då bröllopet är hemligt och kommer att bli en överraskning, därmed kommer kanske inte folk att ha tid att ordna skjuts/chaufför...

Vi är ju väldigt sent ute så vi får väl se om vi lyckas hitta något annars får det helt enkelt bara bli ett dop så får vi vänta med bröllopet. Vore bara så perfekt att gifta sig då, då varken jag eller sambon vill göra någon jättestor grej av det även om vi vill ha festen - vi vill liksom slippa alla förväntningar som kommer med ett bröllop nu för tiden om hur ett bröllop "ska  vara".

• Power of Love
    sanso325 skrev 2013-08-05 13:26:33 följande:
    Tack för tipsen!
    Odd fellows lokal är jättefin och bra och ligger som sagt väldigt centralt men 5000kr är alldeles för saftigt för oss. Vi bryr oss inte så mycket om att det ska vara en fin lokal då vi bara vill ha möjligheten att kunna samla alla våra nära och kära till fest och då budgeten är väldigt tajt så är en "ful" lokal bättre än ingen fest alls :)
    Vår gräns på lokal går nog vid 3000-3500kr.

Seniorernas hus var tyvärr bokat ända fram till jul annars hade det ju varit perfekt!
    Jag är som sagt även osäker på priset så bäst är att om du kollar med dem. Det jag vet ät att vi betalar extra för att vi även viger oss i deras cermonisal. 
Svar på tråden Tips på lokaler att hyra i Karlstad??