• mariaochhenrik

Stålringar, butik i Göteborg eller Malmö..någon som vet?

Hej allesammans!

Någon som kan tipsa om butiker i Malmö eller Göteborg som säljer stålringar?
    Vi har verkligen fastnat för stålringar, och det är ju billigt också. :)
    Finns hur mycket som helst på nätet, men blir osäker på att beställa..hade gärna besökt en butik.

Mvh Maria

• Svar på tråden Stålringar, butik i Göteborg eller Malmö..någon som vet?
  • Sjörå

Jag tror att Nordstands guld i Göteborg säljer stålringar. Enligt deras hemsida har de TCOL ringar i rostfritt stål och i så fall lär de även har de i butiken. Jag var där och kollade på förlovningsringar i silver när vi skulle förlova oss och bemötandet var jättebra. 

• Flyingsolo

johanssons ur guld, har många fina stålringar. Ligger i Lilla Edet. en bit utanför Göteborg =)

• SkärGårdsJuveler

Hej! Vill inte förstöra eran glädje, men måste bara varna alla som har tänkt att köpa ringar i stål, wolfram och titan.

Om man skadar sig eller fingret sväller så är det väldigt svårt att såga upp ringen, det kan bli riktigt illa. Dessa material är på uppgång men ingen informerar om dom stora riskerna.Man måste alltid kunna ta av sig ringen. Vill ni ha ett billigare alternativ än guld så råder jag er att istället köpa silver

• Filifjonkan
    SkärGårdsJuveler skrev 2013-09-10 12:55:20 följande:

Hej! Vill inte förstöra eran glädje, men måste bara varna alla som har tänkt att köpa ringar i stål, wolfram och titan.

Om man skadar sig eller fingret sväller så är det väldigt svårt att såga upp ringen, det kan bli riktigt illa. Dessa material är på uppgång men ingen informerar om dom stora riskerna.Man måste alltid kunna ta av sig ringen. Vill ni ha ett billigare alternativ än guld så råder jag er att istället köpa silver

Vill bara tillägga lite info om volfamringar. Nej, man kan inte knipsa av den som med en annan guldring, men man kan istället spräcka den.Eftersom volfram är ett så hårt ämne att det spricker om man ger det hård belastning. Kolla den här youtube videon -->
    ">

Jag har min förlovningsring i volfram och jag är supernöjd med den. 
  • 20140222

Jag tänkte också köpa Volfram eller stålring. Har ej råd med annat . Silver blir ju förstört direkt.

• 20140222
    SkärGårdsJuveler skrev 2013-09-10 12:55:20 följande:

Men silver blir väl fult direkt? Rynkar på näsan
    Det kostar ju att puttsa upp ringen med.
    Och så vill man ju inte ha repor på den direkt heller.
    Så berätta gärna mer om matrialet silver. Glad
Svar på tråden Stålringar, butik i Göteborg eller Malmö..någon som vet?