• CJ5

Lokalfråga- turist info?

Hejsan. Jag tänkte höra, är det någon som vet om man kan maila turistinformationen i en stad och höra om dom vet några fina lokaler? Vi gifter oss inte i min hemstad och när vi söker runt på nätet är det ett väldigt litet utbud av hemsidor och bilder. Så jag tänkte att man kanske kunde fråga turistinfo? Kan man det?

• Svar på tråden Lokalfråga- turist info?
  • TheD

Klart att man kan fråga... Varför skulle man inte kunna göra det?

• amerika

Visst kan ni fråga! Inte säkert de kan svara dock, det är ju inte ritkigt den typen av information en turistbyrå brukar utge. Men försök få fatt i kommunens medborgarkontor så kanske de har mer/bättre koll.

• CJ5

tack för era svar! medborgarkontor ska sökas! :)

• Tillys

Jag jobbar på turistbyrå och vi har fått frågan om festlokal ett flertal gånger.. som turistinformatör förväntas man känna till allt, så det kan absolut vara värt ett försök :)

• CJ5

Tack Tillys, har ni kunnat svara på frågan då?

• Tillys
    CJ5 skrev 2013-08-08 21:06:37 följande:
    Tack Tillys, har ni kunnat svara på frågan då?
    Jajamen, några ställen kan vi i alla fall tipsa om :)

Oftast har de som jobbar med turistinfo god lokalkännedom och mycket kontakter, dessutom är många från platsen där de jobbar. Inte jag, i och för sig, men man har i alla fall ett intresse av bygden omkring där man bor och vad som händer, samt att man gärna hjälper till och hör sig för när någon frågar.
Svar på tråden Lokalfråga- turist info?