Vågar jag skriva ut festhäftet?
På lördag är det dags för bröllop och imorgon har jag väl sista chansen att skriva ut sista sidan med bordsplacering och sedan vika ihop alla häften MEN det känns som att det kan komma att bli många sista-minuten-avhopp (allt annat har strulat) och att jag då kommer stå där och få förklara de tomma stolarna... Jag veeet att det i så fall inte är vårt fel men ändå liksom.. Jag skulle bli så ledsen... Nu känns det som att jag måste skriva ut dem fast jag egentligen inte vill förrän sent på fredag kväll... Helt ologiskt eftersom jag inte kommer hinna skriva ut och vika detta då men hjärnan är knäpp..
Min oro grundar sig bl.a. på att nästan allt som kan gå fel redna har gått fel. Det började med att bröllopsresan blev inställd så jag fick hitta en annan resa. Prästen ändrade vigselordningen efter att programmen var tryckta så nu måste jag kopiera nya. Vi har blivit tvugna att byta kyrka så här veckan före och det visar sig att vår härliga restaurangägare har armen i gips och får delegera sitt arbete. Vi övade med barnen i kyrkan idag och jag tappade hoppet totalt eftersom en ålade omkring och ropade medan den andre roade sig med att retas och bita lillebror i huvudet... När vi till råga på allt kom till när vi ska säga det där "Thomas jag vill älska dig..." så säger prästen att bara för att vi valt det korta stycket så säger inte hon före! Det sa hon inget om på vårt möte... Nu har vi ett par dagar på oss att fixa det också!
Det blir säkert toppen ändå men det känns ganska hopplöst idag..