• Grodprinsens brud

Vågar jag skriva ut festhäftet?

På lördag är det dags för bröllop och imorgon har jag väl sista chansen att skriva ut sista sidan med bordsplacering och sedan vika ihop alla häften MEN det känns som att det kan komma att bli många sista-minuten-avhopp (allt annat har strulat) och att jag då kommer stå där och få förklara de tomma stolarna... Jag veeet att det i så fall inte är vårt fel men ändå liksom.. Jag skulle bli så ledsen... Nu känns det som att jag måste skriva ut dem fast jag egentligen inte vill förrän sent på fredag kväll... Helt ologiskt eftersom jag inte kommer hinna skriva ut och vika detta då men hjärnan är knäpp.. 

Min oro grundar sig bl.a. på att nästan allt som kan gå fel redna har gått fel. Det började med att bröllopsresan blev inställd så jag fick hitta en annan resa. Prästen ändrade vigselordningen efter att programmen var tryckta så nu måste jag kopiera nya. Vi har blivit tvugna att byta kyrka så här veckan före och det visar sig att vår härliga restaurangägare har armen i gips och får delegera sitt arbete. Vi övade med barnen i kyrkan idag och jag tappade hoppet totalt eftersom en ålade omkring och ropade medan den andre roade sig med att retas och bita lillebror i huvudet... När vi till råga på allt kom till när vi ska säga det där "Thomas jag vill älska dig..." så säger prästen att bara för att vi valt det korta stycket så säger inte hon före! Det sa hon inget om på vårt möte... Nu har vi ett par dagar på oss att fixa det också! 

Det blir säkert toppen ändå men det känns ganska hopplöst idag..

• Svar på tråden Vågar jag skriva ut festhäftet?
  • CJ5

Stress stress och stress. Hur många kopior handlar det om? Du kanske kan skriva ut allt förutom bordsplaceringen nu?

Måste man förresten ha bordsplaceringen i häftet? Ni har ingen stor tavla där folk kan gå och kolla på?

• Sudditjuven
    CJ5 skrev 2013-08-06 20:38:45 följande:
    Måste man förresten ha bordsplaceringen i häftet? Ni har ingen stor tavla där folk kan gå och kolla på?
    Det låter väl som en jättebra lösning? Glad
  • Lakinna

Vi gifter oss också på lördag och trodde verkligen inte att vi skulle få några avhopp. Skrev ut alla festhäften (med bordsplacering) i lördags och vek och gjorde klart häftena i söndags. I måndags sms:ade en vän och berättade att hon spenderat hela morgonen på akuten efter att ha slitit av hälsenan, så nu kunde hon och hennes man inte komma. Men vi tänker inte skriva ut på nytt, sånt här händer och jag tror inte någon kommer att bry sig. Idag ordnade vi bordplaceringstavlan (så den är åtminstone korrekt) och får vi fler avhopp nu så får vi göra det bästa av det. Jag skulle aldrig vilja lämna jobbet med festhäftena till fredagskväll, då vill jag bara ta det lugnt och lägga mig tidigt. Försök att inte ta så superallvarligt på det hela. Som du sa så är det ju inte ert fel, ni har fortfarande gjort ett bra jobb!

• Grodprinsens brud
    Lakinna skrev 2013-08-06 23:49:31 följande:
    Vi gifter oss också på lördag och trodde verkligen inte att vi skulle få några avhopp. Skrev ut alla festhäften (med bordsplacering) i lördags och vek och gjorde klart häftena i söndags. I måndags sms:ade en vän och berättade att hon spenderat hela morgonen på akuten efter att ha slitit av hälsenan, så nu kunde hon och hennes man inte komma. Men vi tänker inte skriva ut på nytt, sånt här händer och jag tror inte någon kommer att bry sig. Idag ordnade vi bordplaceringstavlan (så den är åtminstone korrekt) och får vi fler avhopp nu så får vi göra det bästa av det. Jag skulle aldrig vilja lämna jobbet med festhäftena till fredagskväll, då vill jag bara ta det lugnt och lägga mig tidigt. Försök att inte ta så superallvarligt på det hela. Som du sa så är det ju inte ert fel, ni har fortfarande gjort ett bra jobb!
    Nej samma här... Man kan inte sitta med det i sista minuten... Och jag vill gärna ha bordsplac i häftet när jag går på fest så att jag kan lista ut vilka mina bordsgrannar är =) Och stämmer inte den så får ju i alla fall folk en extra sak att prata om.. Nu ska här vikas!
  • Lakinna
    Grodprinsens brud skrev 2013-08-07 16:24:08 följande:
    Nej samma här... Man kan inte sitta med det i sista minuten... Och jag vill gärna ha bordsplac i häftet när jag går på fest så att jag kan lista ut vilka mina bordsgrannar är =) Och stämmer inte den så får ju i alla fall folk en extra sak att prata om.. Nu ska här vikas!
    Kör hårt! (man är sjukt stolt över sig sjäv när det är klart!) :)
  • Carina10

Jag hade hoppat över bordsplaceringen i festhäftet.

Har själv inte det för jag anade att det skulle bli strul och det blev det med.....o vi har inte ens gift oss än jag o m2b.

• Sailergirl

Vi fick sent avhopp och valde då att göra om hela det bordet! Festhäftena var klara (ihophäftade och sedan sidenband om också). Min kära mor satt i 3 timmar och pillade upp häftorna och rosetterna för att byta mittenuppslaget i festhäftet på 41st häften. Det uppskattade vi väldigt mycket då jag var på möhippa när detta gjordes! (2 dagar innan bröllopet). Vi fick faktiskt en helt korrekt bordsplacering i festhäftet. Dock inget att rekommendera att jobba så tätt inpå bröllopet ;)

• Smaulan89

Vi hade bordplacering i festhäftet, men min mormor och morfar valde att åka hem efter kyrkan, så de kom inte alls till middagen. Samtidigt så hade en släkting tagit med sig ett barn (vi hade barnfritt) utan att meddela oss innan. Detta var ett omplaceringsbarn (eller vad man säger) men de kunde bara nämt att barnet måste vara med då det inte hade någon annan stans att vara. När jag satt hos frisören så sms:a en kompis och frågade om hennes kille kunde vara med (han var bjuden men skulle på något annat, så han hade tackat nej ca 1,5 mån tidigare). Jag hade då en plats kvar så sa att han fick sitta där då jag har bordplacering. Eftersom mormor och morfar åkte hem så hade jag plötsligt plats även om vi blev fler än det var tänkt. Det löste sig väldigt smidigt som tur var =)

Svar på tråden Vågar jag skriva ut festhäftet?