Velpanna
Jag tror man ska försöka tänka att det är näst intill omöjligt att hitta den perfekta kyrkan, den perfekta lokalen, den perfekta klänningen, den perfekta frisyren osv osv.
Släpp kraven på att det ska vara perfekt, tänk "good enough" istället. Lägg inte så mycket energi på att fundera på alternativen, utan välj en kyrka som är okej och en lokal som är okej. Ingen gäst bryr sig speciellt mycket ändå (kan jag avslöja ) . Sen tänker ni att det kommer att bli bra som det blir. SLUTA LÄSA BRÖLLOPSTIDNINGAR. Jag köpte en bröllopstidning när vi förlovat oss, och insåg att det inte var bra att läsa sånt -- allt är ju perfekt i tidningarna, för det är stylat, fotograferat av proffs och allt är fejkat för att det ska bli bra i tidningen. Därför läste jag inte en enda bröllopstidning till. Och bröllopsplaneringen gick bra i alla fall
Jag tror den här enorma känslan av lycka när man hittat en klänning, tittar på en kyrka eller en festlokal är överdriven, helt enkelt hypad genom allehanda filmer och tidningar. Hur många är det egentligen som blir tårögda av en klänning eller en restaurang? Ganska få, tror jag.
Det gästerna uppskattar/bryr sig om är att det är någotsånär lätt att hitta till kyrkan/festplatsen, att bordsplaceringen är genomtänkt och att man blir mätt.