• Match

Slott / Herrgård i Västra Götaland?

Hej, Jag ska gifta mig 2014 och letar efter en festlokal någonstans i Västra Götaland eller Halland. Utgångspunkten är Göteborg men vi kan tänka oss att åka en bit om det finns övernattningsmöjlighet. Jag letar efter ett slott eller herrgård som har lite gammaldags men fin inredning. Antalet gäster blir runt 80-90 tror jag. Det behöver iofs inte vara ett slott/herrgård men jag letar efter en festlokal som är gammaldags i utseendet. Det måste vara en lokal som kan ordna middagen. Att maten är bra känns viktigt. Jag har redan googlat upp följande: Thorskogsslott Tjolöholms slott Ronnums herrgård Gunnebo slott (tyvärr för litet) Nolhaga slott (här kan man inte övernatta?) Bjertorps slott. Är det någon som har erfarenhet av lokalerna ovan eller bilder? Var maten bra? Tar gärna emot andra tips också!

• Svar på tråden Slott / Herrgård i Västra Götaland?
  • Sskbrud

var på ett fantastiskt fint bröllop på thorskogs slott. nöjda med maten , bra festlokal. toppen va de! bjertorp har jag hört väldigt mkt positivt om också. Bor ganska nära ronnum och tycker nog inte att de är ett så kul / vackert ställe att gifta sig på. själva ska vi dock ha ett miondre slottsbröllop och valde därför nolhaga i slott. de föll oss precis i smaken och blev laogm till 14 gäster men kan förstå att de är litet till ca 90. sedan är de lite synd man inte kan bo där tyvär. men de blir grand hotel l inne i Alingsås för oss. Hoppas du hittar en bra lokal!

• Tarzan66

Bjertorps slott har varit bra förr i alla fall. Tror det bytt ägare för ett tag sedan men kolla gärna det alternativet. Har kört en del brudpar men tyvärr inget tilll Bjertorp.

• Kvistlena

Jag skulle absolut titta närmare på Tjolöholms Slott. De erbjuder allt du frågar efter och lite till. En fantastisk miljö och arrangörer som gör allt för att ert bröllop ska bli som ni drömmer om.

Lycka till!

• Match

Hej. Tack för era svar. Thorskogsslott och Tjolöholms slott ser verkligen helt underbara ut men kanske lite väl dyrt för oss tyvärr... Bjertorps verkar vara bra! Tack för input om Ronnum. Har valt bort det nu efter synpunkt från Sskbrud.

• Tarzan66

Behöver du någon i transporthjälp? Vet om en hel del fina bilar i så fall.
    Lycka till och grattis!
    Mvh Tz

• 20140222
    Tarzan66 skrev 2013-09-13 07:41:28 följande:
    Behöver du någon i transporthjälp? Vet om en hel del fina bilar i så fall.
    Lycka till och grattis!
    Mvh Tz
    Samma här! Skrattande Jag behöver med transport hjälp.
  • Tillys

Det är visserligen inget slott, men från början ett medeltida biskopssäte som var just det, biskopens boende, fram till 1930-talet. Trevlig personal, vällagad god mat och mysiga lokaler. Brunsbo Biskopsgård/Gästgifveri strax utanför Skara :)

• 20140222
    Tarzan66 skrev 2013-10-10 06:46:58 följande:
    Ang. trabsport. Maila mig på usacar@hotmail.com. Kan nog ordna någon bra bil. Veteranbil, amerikanare, sportbil mm.

Var i Götaland finns du?
  • Tarzan66

Jag bor i gamla Skaraborgs län. Känner ju även en del längre bort så det kan ju vara längre bort också. Var bor du?
    Mvh Tz 

• mamp

Vi ska vara på Hofsnäs herrgård utanför Borås. Jättemysigt ställe med god mat. Det finns ingen övernattning i själva herrgården men däremot i ett pensionat intill.

• Tarzan66

Hofsnäs utanför Borås är ju fint. Ligger mysigt och lite  avskilt vid en sjö. Har varit där flera gånger på bilträffar. Senast på Jaguar E-type samt P1800:ans 50-årsjubileum. Bilden kommer därifrån.

Mvh Tz 
Svar på tråden Slott / Herrgård i Västra Götaland?