Ni som gjort inbjudningskort själva, vad har ni använt för program?
Jag har tänkt göra våra inbjudningskort själv, och vill verkligen slippa skriva för hand. Men jag har ju också upptäckt att word inte är så lättjobbat. Hur har ni gjort?
Jag har tänkt göra våra inbjudningskort själv, och vill verkligen slippa skriva för hand. Men jag har ju också upptäckt att word inte är så lättjobbat. Hur har ni gjort?
Vi använde ett gratisprogram som heter Scribus. Lite omständigt innan man lär sig det, men sen flöt det på...
Jag har använt Publisher för våra kort, kommer även använda det för festprogram och andra trycksaker vi kommer ha. Lite knepigt i början men när man har lärt sig hur det fungerar är de superenkelt, mycket enklare än både word och photoshop, som jag ändå jobbat proffessionellt med..
Jag Skulle använt Photosop eller ännu hellre Indesign om du har det. Det är lättare i dessa program att få en bra layout. Du kan ladda ner en 30 dagars testversion av båda programmen på adobes hemsida! :0)
Jag laddade ner en testversion av insdesign som jag sedan använde för både inbjudan, placeringskort, vigselprogram och sånghäften. (Så länge du inte stänger programmet efter 30 dagar har gått ut kan du anävnda det några extra dagar... )
Vi använde word till inbjudningskorten och publisher till festhäften och vigselprogram.
Jag använde Word rakt av.
Både till inbjudningarna, festprogrammen osv. Allt som skulle skrivas på datorn gjordes i Word.
Men jag använder word som många använder publisher. Jag lägger till bilder, roterar saker, ändrar bakgrunder osv.
Så det viktigaste är väl att du kan programmet du använder - och inte vilket program du använder
Jag använde pages. super bra program.