• Bmw

åååh irritationen!

Som så många andra före mig så handlar det här om osa:t. Jag blir så irriterad och förstår inte hur svårt det kan vara att höra av sig. Speciellt då vi skickade ut en påminnelse 2 dagar före osa:t gick ut. I det skrev vi även att folk skulle höra av sig även om dom inte kunde komma. Jag blir bara så less och tycker det är ohyfs att det inte göra det. Folk är ju ändå inbjuden för att man vill dela dagen med dom, förtjänar man inte ens ett svar då? Man tappar som suget på att planera tycker jag. Ville bara spy av mig lite av irritationen. :(

• Svar på tråden åååh irritationen!
  • Milli

Jag förstår din irritation fullt ut. Vi har ju barn väldigt tätt och har haft dop 2 år i rad och inför varje dop så har typ hälften inte ens svarat när osa datumet var.. skrev ett inlägg på facebook och då droppa de in lite svar men jag tycker inte jag ska behöva jaga svar.. nu inför bröllopet så funderar jag ju över detta igen, tror inte de kjommer fungera nu heller så eventuellt så skickar jag korten bara en veckan innan osa datum så att de inte glömmer av att svara, men då till nackdelen att de bara vet om de en månad före och vi gifter oss ju i semestertider så folk vill ju kanske planera.. men annars har jag tänkt att jag inte ska lägga så stor vikt och frustration vid de denna gången. Jag beställer bara mat till de som svarat att de kommer, skulle andra komma ändå så har de varken mat eller plats iochmed att jag redan gjort en bordsplacering vid de laget.. självklart hoppas jag ju att alla ska förstå varför man måste säga jag eller nej.. Skickar säkert ut en påminnelse till de som inte svarat men annars får de faktiskt skjylla sig själva ;)

• Tarzan66
    Bmw skrev 2013-08-12 11:39:45 följande:
    Som så många andra före mig så handlar det här om osa:t. Jag blir så irriterad och förstår inte hur svårt det kan vara att höra av sig. Speciellt då vi skickade ut en påminnelse 2 dagar före osa:t gick ut. I det skrev vi även att folk skulle höra av sig även om dom inte kunde komma. Jag blir bara så less och tycker det är ohyfs att det inte göra det. Folk är ju ändå inbjuden för att man vill dela dagen med dom, förtjänar man inte ens ett svar då? Man tappar som suget på att planera tycker jag. Ville bara spy av mig lite av irritationen. :(
    2 dagar före osa:t gick ut. Är det  inte lite för kort tid. Borde vara några dagar ytterligare tycker jag. Annars håller jag med om att nu för tiden hör väldit få av sig. 
  • Ekorren

Vi hade samma problem när vi hade dop i somras, var flera på min sida som svarade någon dag efteråt (misstänker att min mamma påminde dem då jag klagade lite för henne). Stör mig också på att några av min blivandes släkt svarade till svärfar när de ändå hade han på tråden, istället för att ringa någon av oss, som vi ju hade skrivit i inbjudan. Jag funderar över om folk ens vet vad OSA betyder. Man kanske ska formulera sig annorlunda på inbjudningarna, typ "senast den -datum- vill vi veta om du kan komma eller inte".

• 20140222

Min fina vän som också finns här på BT gifte sig i helgen. Hon fick också jaga svar av folk. Det värsta var att ett par inte alls dök upp på bröllopet. Jag är inte gift än. Men jag skall göra såhär att i inbjudningskortet skriva att anmälan är bindande. Och att man får betala kuvertetpriset om man inte kommer eller hör av sig.

Svar på tråden åååh irritationen!