september 2014
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
Vi är också bland de som är först ut, 6:e september även här. Igår och idag har min blivande suttit och pärlat ett äkta pärlarmband av pärlor hans mamma hade i ett halsband som hon fick medan hon väntade honom i magen. Det blev superfint. Jag ska ha ett pärlhalsband som är min mammas och armbandet som är en del av hans familj. Det känns fint på något vis.
När vi träffade prästen gjorde vi en snabbgenomgång av vigseln och programmet. Var vi ska stå, vilken hand vi skall hålla ringen i när vi säger våra löften, etc. Och sedan satte vi oss ned och pratade om vår relation, om äktenskapet, osv. Det var väldigt trevligt och kändes bra efteråt. Nu väntar jag besked från min blivande svärmor om hon har fått vårt original av vigselprogrammet på posten, som hon skall trycka upp. När programmet är klart, så känner jag mig lugnare! Inte långt kvar nu! :)
ÅHHHH!!! Blir tokig!!!! Vilket verktyg har ni använt för bordsplacering? Jag har provat både BTs på gamla sidan men där blir borden jättesmala eller så går namnen ihop med varandra. På Bröllopsguiden så kommer inte min gästlista upp och det går inte att ladda mina sparade placeringar...
ÅHHHH!!! Blir tokig!!!! Vilket verktyg har ni använt för bordsplacering? Jag har provat både BTs på gamla sidan men där blir borden jättesmala eller så går namnen ihop med varandra. På Bröllopsguiden så kommer inte min gästlista upp och det går inte att ladda mina sparade placeringar...
Jag börjar tro att jag inte kommer bli hippad. Tre veckor på sig detsamma gäller för min sambo. Lite trist då han verkligen såg fram emot det
Hej! För oss är det dags den 6/9. Igår kom fästmannens polare förbi på morgonen och kidnappade honom. Det blev en rejäl överraskning för honom! Jag misstänkte att möhippa kanske var aktuellt. Men min tärna lyckades luras lite genom att vi först tog en lång fika på em , innan vi sprang på möhippegänget på stan. Vi hade en skojig em och jättetrevlig kväll med smarrigt att äta och dricka. Som tur var så blev det ingen förnedring utan bara nöjen. Jätteglad att ha vänner som vet vad jag gillar ? nu är det bara att fixa klart det sista och försöka intala sig att allt kommer att gå bra på den stora dagen. Det viktigaste är ju att man får gifta sig med sin älskling, allt annat skoj är bonus. Lycka till alla brides, njut av nuet! (Det kanske blev ett svamligt inlägg, är lite sentimental så här dagen efter möhippan..)
Hör och häpna jag tror nästan helvetet har frusit till is och att grisar kan flyga! Som jag har skrivit innan så är relationerna på min blivande sida väldigt infekterade. Speciellt mellan hans mor och far, men för någon vecka sedan pratade jag med min blivande svärfar och han började fråga om bröllops present. Sen i nästa stund kläcker han ur sig att han ska kontakta min blivande mamma för att se om dem kan ge något ihop! Jag höll på att tappa telefonen när han berättade det! Sen var vi på kalas för min blivande mammas man och då dök mormor upp! Min svärmor och hennes mamma kan inte umgås, även där är väldigt infekterat. Men av någon anledning verkar vårt bröllop bygga ihop trasiga relationer igen!
Låter helt fantastiskt Förälskade! Man slutar aldrig att förvånas.
Här har flitens lampa lyst de senaste dagarna, skaffat vattenglas, karaffer och glasflaskor och massor av ljusstakar. Ljusstakarna ska dekoreras med röda virkade hjärtan. Bordsplaceringshållarna är ihopklistrade och de gråa och vita hjärtan som ska sitta på dem är färdigvirkade. Sambon ska montera dessa imorgon. Så just nu händer det saker. Tjejernas sjalar är i stort sett färdiga och västarna saknar nu bara knappar. Sen blir det till att sy flugorna. Så just nu går det framåt, och tur är väl det, Om en månad är det dags och även om jag längtar så önskar jag att det var lite mer tid kvar.....
Hör och häpna jag tror nästan helvetet har frusit till is och att grisar kan flyga! Som jag har skrivit innan så är relationerna på min blivande sida väldigt infekterade. Speciellt mellan hans mor och far, men för någon vecka sedan pratade jag med min blivande svärfar och han började fråga om bröllops present. Sen i nästa stund kläcker han ur sig att han ska kontakta min blivande mamma för att se om dem kan ge något ihop! Jag höll på att tappa telefonen när han berättade det! Sen var vi på kalas för min blivande mammas man och då dök mormor upp! Min svärmor och hennes mamma kan inte umgås, även där är väldigt infekterat. Men av någon anledning verkar vårt bröllop bygga ihop trasiga relationer igen!