• KCJ

Är så kvällstrött... orolig för hur jag ska orka hela festen...

Förstår att jag kommer sova dåligt nu natten till lördag då det är dags... Vakna med röda ögon... Hur fixar man till det så att man ser pigg ut...

Sen tänker jag att hur ska jag orka festen hela natten... Jag som vanligtvis lägger mig runt nio på kvällen...

Hur har det varit för er andra? Får man superkrafter denna dag och orkar allt? Lite som när man föder barn....

• Svar på tråden Är så kvällstrött... orolig för hur jag ska orka hela festen...
  • CJ5

Jag tror du blir SuperWife! :) Jag har svårt att tro att du kommer däcka vid nio. Men drick med måtta, ha dextrosol i handväskan.. kanske en energydryck.. dricker du kaffe? ÖS PÅ! :)

• ESW

Jag har precis samma problem som du. Jag blir alltid så trött på kvällen, även om jag är på fest.

• FruForsmark

vi tog sömntablett dagarna innan bröllopet (nervös make) och sov som barn! Be tärnan ha små energidrycksampuller i väskan från red Bull.. Men jag tror inte det kommer behövas. Man är så full av adrenalin på sin bröllopsdag :)

• KCJ
    FruForsmark skrev 2013-08-14 10:04:56 följande:
    vi tog sömntablett dagarna innan bröllopet (nervös make) och sov som barn! Be tärnan ha små energidrycksampuller i väskan från red Bull.. Men jag tror inte det kommer behövas. Man är så full av adrenalin på sin bröllopsdag :)

Sömntablett vore toppen... men har inga och kan väl bara få genom besök hos läkare...

Några tips för trötta ögon? Finns det några droppar man kan ha i ögonen?

• Eleya

Jag oroade mig också för festen och hurvida man ska orka..vill inte sitta och somna vid hedersbordet efter tårtan.
    Men efter min fantastiska, heldagsplanerade möhippa förstod jag att om man har det roligt så hittar man den energin man behöver för att ha kul och orka lite mer än vanligt.

Mina tjejer planerade hela dagen, fullspäckat schema hade vi och ridning var det andra vi gjorde och det suger ut energin ur en som en svamp och vi var alla dåsiga och trötta efter det..men vid middagen hade vi jättekul och efter efterrätten var vi alla så sockerkickade att vi åkte rundor i stan och skrek ut glädjen i blarna..dagen avslutades med att vi alla mös och halvsov i hederstärnans soffa medan vi skrattade åt alla dumheter vi gjort.
    Förvånadsvärt avslutade killarna också dagen tidigt, jag trodde de också skulle festa natten lång..men aktiviteterna tar ut sin rätt.

När jag och sambon delade taxi hem var jag den som hade kunnat fortsätta dagen..

Så oroa dig inte, den kvällen kommer du orka, men dagen efter kommer du vara heeeelt slut!

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Kalaspinglan
    KCJ skrev 2013-08-14 10:15:19 följande:

Sömntablett vore toppen... men har inga och kan väl bara få genom besök hos läkare...

Några tips för trötta ögon? Finns det några droppar man kan ha i ögonen?

Det finns receptfria tabletter man kan ta för att underlätta insomningen. Fråga på apoteket.

Annars så tror jag att du kommer att vara så full av alla möjliga hormoner den dagen att du inte kommer att känna av någon trötthet! Min i vanliga fall mycket kvällströtta make höll igång till tre utan problem.

Däremot rekommenderar jag att ni håller följande dag så programfri som möjligt, tröttheten kommer nämligen att kännas av då!
  • Chicita

Man får massor med energi från alla nära och kära. Så det lyfter en rätt så bra.
    Röda ögon kan du få ändå om du blir tårögd Flört Men jag var också orolig för det och körde på tipset att ta Otrivin Comp en halvtimme innan vigseln för det skulle hjälpa lite (mest mot snuva och gråt, men bieffekten blir ju att man då inte blir så röd i ögonen)
    Det ska finnas "klara-ögon-droppar" på apoteket också.

Men ta ingen medicin som du inte redan vet hur den funkar.
    Sömnmedel (även dom receptfria) kan orsaka illamående, och jag blir så stressad av att jag kanske inte kommer att kunna vakna när jag behöver - så det funkar inte för mig pga det Flört

Nässpray kan ge huvudvärk om man inte är van att ta den

Klara-ögon har jag inte testat själv, bara hört talas om det så jag vet inte vad biverkningarna kan vara 

Svar på tråden Är så kvällstrött... orolig för hur jag ska orka hela festen...