Flytta till Örebro?
Hej! Jag har hittat en påbyggnadsutbildning på två år som verkar intressant, problemet är att den bara finns i Örebro i Sverige. Det finns ett liknande program i Oslo också. Jag är egentligen inte särskilt sugen på att flytta härifrån (vi bor i sthlmsområdet nu) och vi känner spontant inte att Örebro lockar men vi har ingen koll på staden egentligen. Oslo skulle jag kunna tänka mig då jag tidigare bott i norge och trivts väldigt bra, har en del vänner i oslo, gillar större städer och närheten till natur och fjällen där är ett stort plus men det är ju så dyrt där så vore jobbigt att flytta dit när jag fortfarande pluggar. Är det någon här som bor/har bott i Örebro som kan berätta lite om hur det är att bo där? Hur är shopping-, restaurang- och nöjesutbud? Träningsalternativ? Tillgång till grönområden? Lätt att träffa nya vänner? Jobbmöjligheter för ingenjörer?Har kikat lite på hemnet och bostadspriserna är ju iaf ett plus om man jämför med sthlm eller oslo. Hur är det brukar priserna stig mycket från utgångspriserna?