Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Kan man bjuda människor som man inte känner?

Oj, jag måste säga att personligen förstår jag inte erat resonemang alls faktist TS. Varför vill ni bjuda in människor som ni inte känner? Och varför vill ni inte bjuda in människor som ni känner?, bara för att ni träffar dom varje dag.

Jag hade nog inte gått på någon okänds bröllop, inte ens om jag fick en inbjudan. Som andra skrivit, det är människor som utför sitt jobb och får betalt för det. Jag har alltid haft lite svårt att förstå det där med en present till tex floristen eller frisören om det inte är någon man känner eller som har gjort något helt utöver det vanliga, för hur många ger en present till busschauffören eller butiksbiträdet som tack för att dom utfört sitt jobb? Allt ska helt plötsligt bli så himla speciellt när det är bröllop. Visst, det är alltid kul att få lite extra uppskattning och att visa sin uppskattning osv, men varför gör vi inte det rent allmänt i vardagen då? Till alla yrkesgrupper vi stöter på i olika sammanhang som utför ett jobb?

Jag hade nog tyckt att det var väldigt konstigt att få en inbjudan till ett bröllop när jag bara jobbat för brudparet. Hade jag mot all förmodan valt att gå, så tror jag att jag skulle känna mig väldigt obekväm. Jag känner ju ingen där! Inte ens brudparet. Jag hade nog som gäst på ett bröllop tyckt att det var lite konstigt om jag frågat min bordsgranne hur hon kände brudparet och hon svarade "Det gör jag inte, men jag sminkade bruden imorse".

Men, det är ju bara min åsikt :)

Svar på tråden Kan man bjuda människor som man inte känner?