• titti1234

Hjälp!! Stor Bröllopsklänning!! storlek 58

Jag skall gifta mig.. men jag är stor... Jag har storlek 56/58. I bröllopsklänning kankse skulle behöva storlek 58/60 max.. Vart kan ja vändamig???? Behöver tips vilka som kan sy till bra peng??? Inte dyrt... Vill gärna ha kontakt med andra "stora" kvinnor som gift sig och vart hittat kläder skor...

• Svar på tråden Hjälp!! Stor Bröllopsklänning!! storlek 58
  • CoG

En uppsydd kinaklänning kanske?

Oavsett storlek tycker jag att många blir fina i axelbandslös klänning med broderier/ pärlor på bysten och lite draperad kjolsdel och sedna en bolero till.

Det är svårt att veta vad du gillar.
    Men visst borde det finnas någon sida som även visar klänningar i större storlekar?

• xMariax

Inga problem! Jag har iofs inte gift mig ännu, men provat lite klänningar har jag. Jag har storlek 54/56 och testade 2 klänningar på Mäster Skoog i Eskilstuna, jättetrevlig och hjälpsam personal! De hade bara dessa 2 inne när jag provade men berättade också att de kunde beställa hem vilken klänning i hela butiken jag ville ha i min storlek. Såhär såg de ut:

24 Maj 2014
  • titti1234

xMariaxTack!! Jättefina.. Men bor ju inte i Esilstuna... Kan man köpa via nätet av de?? 

• xMariax

Det vet jag faktiskt inte, men tror inte det.. Googla på dem och ring eller mejla och kolla?

Nu vet jag ju inte vart du bor, men det ska ju finnas bra butiker i stockholm och göteborg iaf, i västerås tror jag också. 

24 Maj 2014
  • xMariax

Då kanske en trip till Göteborg är det bästa.

24 Maj 2014
Svar på tråden Hjälp!! Stor Bröllopsklänning!! storlek 58