Är min svärmor psykisk sjuk??
Hej alla ni=)!!
Har en fundering angående min svärmor som jag inte vågat diskutera med någon i min omgivning, för vill inte göra en stor grej av det. Jag och min fästman har varit förlovade i några månader och tillsammans i 7 år, samt är det planerat med giftermål 2014. Min svärmor är riktigt snäll mot mig och vill alltid mitt bästa och älskar mig som sin dotter. Men ibland går bara gränsen för hennes humör. För väldigt små saker så gör hon en stor grej av de, och jag har börjat fatta principen och tar inte åt mig men dock tycker jag att beteendet är konstigt, nästan så man tycker att det är någon personlighetsstörning...Härom veckan när vi var hos min svärmor så ville hon att jag skulle läsa igenom något papper hon fått från sin läkare, so jag läste de, inget märkvärdigt. Dock fanns det ett annat papper med som meningen kanske inte var att jag skulle läsa men jag hade ju den mitt framför mig och kunde inte sluta läsa när de stod att hon var diagnostiserad för psykisk ohälsa personlighetsstörning m.m. alltså de va helt sjukt!! Sen dess så känner jag mig illa till mods och undrar ifall min fästman och hans syskon har någon aning om vad deras mamma lider av. Jag är inte rädd för henne så, bara orolig och inte bekväm med situationen dels för framtiden. Min fästman klagar själv över hennes beteende och att hon är deprimerad, men inte har han nämnt personlighetsstörning och annat som diagnos. Någon som har kloka ord lr tips att ge mig?Tacksam för svar
MVh E