• Äppelpaj

Planerar bröllop sommaren 2014

@Rachel87: Är det hairbyjulia på instagram? finns ju flera t ex hairbyjuliaa som också har massa uppsättningar? Jag trodde det var den med två a, men såg sen att du skrivit med ett a och blev förvirrad :)

Hur gjorde ni med musik? hade ni band/DJ/spotify?

• Äppelpaj

@Rachel87: Jag tänkte nästan att det var två a, det var finast uppsättningar där :) Svarade i din inbox, men vi ska ha lite marint tema med vitt, marinblått och lite rött. Vi tänkte också ha ett liveband, hur fick ni tag i ert? Vi har ett som vi håller på och förhandlar lite priser med men än så länge ligger de långt över vår budget...vi kanske måste börja titta på fler alternativ :)

• Äppelpaj

Mitt planerande går verkligen i vågor. Jätteintensivt ibland, men vissa perioder orkar jag knappt höra talas om det Glad Just nu är det jätteroligt, så det gäller väl att passa på kanske...

Har ni börjat titta på inbjudningar? Tänkte ni göra själva eller beställa färdiga? Jag tänkte mig först att göra egna, men när jag räknar på priset så blir det ungefär lika...då kanske det inte är värt att lägga ner den tiden. Jag vet ju hur jag är, det är roligt med de 10 första, men resterande 30-40 är inte lika roliga...

• Äppelpaj

Lite på is här med...vi håller på att försöka få tag på ett liveband, men det är inte det lättaste. Det vi helst vill ha ligger högt över vår budget...har några andra trådar att dra i men det går trögt. Har drygt två veckor kvar i skolan och sen åker jag på semester fam till jul, så tveksamt om planeringen kommer gå så mycket framåt innan jul. @Malin91: hur har det gått med era funderingar kring fotograf? Tagit nåt beslut?

• Äppelpaj

@Malin91: ja vi valde professionell fotograf...men det var lite för att vi inte känner någon bekant som kan hjälpa oss heller. Det låter ju toppen med killen som ni känner! Band ja...ett coverband som spelar lite allt möjligt. Mailade katrinelund och fick lite tips så det kanske löser sig :) @Lindatamminen: pratade med floristen som var på bröllopsmässan på Katrinelund nu i höstas. Han sa att 2 mån innan räcker om man inte tänkt sig nån väldigt originell blomma som måste specialbeställas...så det är nog lugnt än så länge :)

• Äppelpaj

Ja det var verkligen länge sen :) Vi har bokat hotell till bröllopsnatten nu och jag har bokat tid för hår och smink. Bandet är i stort sett klart nu med. Köpte underkjol och skor till mig när jag var ute och reste, så nu är även det fixat. Annars brottas vi med inbjudningarna... Känner att jag måste ta tag i det nu snart. Har tänkt att vi ska göra dem själva och har ett ungefärligt hum om hur de ska se ut. Måste hitta billigt, men bra papper i rätt färg och börja göra lite olika varianter. Risken finns ju att det tar en bra stund att fixa ihop alla inbjudningar när vi väl bestämt oss hur de ska se ut... Hur har det gått för er andra under december?

• Äppelpaj

Vi var och köpte färgat papper igår för att göra inbjudningarna. Så det ska börjas klippas och pysslas nu i veckan är planen :) @Malin91: ja det låter lite jobbigt med alla stolsöverdrag, men skönt att du får hjälp! :) har ni andra fixat era inbjudningar redan?

• Äppelpaj

Hur går det för alla? Jag håller fortfarande på med inbjudningarna. Det har strulat lite med utskrifterna plus att jag har jobbat alldeles för mycket i januari, då har inte hunnit med...men idag ska jag sitta och skära papper hela dagen! :) vore kul att visa en bild sen. Har nån av er en bild på era inbjudningar?

• Äppelpaj

Jag har klippt alla papper idag med hjälp av tärnan. Börjat sätta ihop korten, hälften klara idag och vi ska fixa resten i veckan. Annars har det inte hänt så mycket mer här sen årsskiftet. Ska börja titta på kläder till blivande maken, klänning till tärnan och till brudnäbbem snart. För min del är det slöjan kvar, vill så gärna ha en riktigt lång slöja med släp eftersom klänningen är så enkel...men vi får se :) håller helt med om att man nästan tröttnar lite emellanåt på allt planerande...

• Äppelpaj

Hej Linnen! Vi har vår fest på Katrinelunds sjökrog och gästgiveri, men det ligger i Stora Mellösa. Jag tror Svampen har bröllopsfester. Örebro slott också, det är Elite hotell (Stora hotellet) som ordnar det. Margareta festvåning? Annars kommer jag mest på lokaler en bit utanför. Kilsbergen konferens, Lanna lodge, Festmagasinet i Dyltabruk t ex. Hur har ni tänkt er? En lokal där det är ett "paket" med mat och dryck eller att ni bara hyr lokalen och ordnar med catering själva?

• Äppelpaj

Igår postades förresten våra inbjudningar! Tanken var att de skulle komma fram idag 14/2. Har tyvärr inte datorn hemma och det funkar inte att ladda upp bilder från Ipaden, men ska försöka i nästa vecka :)

• Äppelpaj

Hur går det för alla? @Linnen, hittade ni någon bra lokal?

Våra inbjudningar är skickade, igår beställde vi brudgummens kläder. 2 veckors leveranstid, svårt att vänta så "länge" när vi vill se på en gång hur allt blir tillsammans :P jag håller på att titta på slöjor på kinasidorna, men det är så svårt... Hur ska ni göra, ska ni ha slöja?

• Äppelpaj
    Malin91 skrev 2014-03-18 10:24:02 följande:

Sen är alla andra "stora" poster klara förutom mannens klädsel, som han vill vänta lite med då han tror att han ska ha en helt annan kropp när det väl är dags.. Haha :b

/ Malin 

Haha, vad roligt! Min sambo har sagt samma sak under en lång tid, att hans nya träningsstrategi gör att vi inte kan köpa hans kläder än...! Nu beställde vi allt föra helgen, han har väl insett att det där med att bygga muskler tar tid :)

Har tyvärr inget cateringtips...men det låter som en mycket bra beslut om du/ni har mycket att stå i. Hittat nån bra när du ringt runt?
  • Äppelpaj
    Malin91 skrev 2014-03-21 07:15:10 följande:

Hur går det för er? Inte långt kvar nu.. Förstår inte att det går så fort :o 

Jag vet, tiden går galet fort! Tänkte åka och prata med floristen under nästa vecka, hoppas att de har lite bra förslag för jag har så svårt att veta vad jag vill ha :) ska bestämma smakerna på tårtan i helgen, bara det blir nog en utmaning :P
Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014