• Koyal

Borttappad hindersprövning!!

Blir så arg. Skickade in vår hindersprövning för 3 veckor sen. Ringde skatteverket idag för att höra hur det går och då säger tjejen att de inte fått den!! Posten har alltså slarvat bort vårt brev. Så nu blir det att skicka in blanketterna igen och hoppas att de kommer fram. Bara 3 veckor kvar! USCH. Vad händer om den inte dyker upp, ställa in allt och förlora massor av pengar...

• Svar på tråden Borttappad hindersprövning!!
  • Cakes

Skriv ut den, fyll i den och åk och lämna den direkt på Skatteverket och säg att det är bråttom :)

• Chicita

Jag håller med Cakes
    Åk in med ansökan och tala om hur läget är och fråga om dom kan fixa det med expressfart. 

• Koyal

Hon sa att jag inte kunde det. Måste tydligen ner till inläsningscentralen i Malmö.

• Chicita
    Koyal skrev 2013-09-09 13:15:05 följande:
    Hon sa att jag inte kunde det. Måste tydligen ner till inläsningscentralen i Malmö.
    Hmm det sa dom inget om här. Vi skickade bara in dom till vårt lokalkontor...
  • Koyal

Är det sant??? Varför sa hon så då undrar jag. Då skickar vi en kopia ner till Malmö och så går jag till ett kontor och tjatar. Förhoppningsvis går ett alternativ hem.

• Chicita

Det kan kanske vara så att all post som kommer till kontoren skickas vidare ner och scannas in i Malmö eller nåt.
    Vi hade ju inte någon panik med tid så vi lär ju inte ha tänkt på om det tog någon dag extra heller (man har ju liksom inte så mycket att jämföra med)...
    Men det kan ju knappast skada att gå in till något kontor och fråga - speciellt inte om ni har skickat iväg papperna också 

• Lavia

Vår tog bara tre dagar (varav två för postgången) så det kan gå snabbt också. Detta var i våras som ku får ses som högsäsong inför sommaren.

• Koyal

Vi skickade iväg den med dagens postgång. Dyker förhoppningsvis upp imorgon, så på onsdag ska jag börja ringa.Ska även till kontoret imorn och se om de kan fixa detåt mig

• Lenblo

Vi gick in till lokalkontoret som skickade pappren för inscanning och lovade att ringa en handläggare för expressbedömning. Vi fick hindersprövningen efter två dagar.

Inte för att jag förstår varför man inte kan få det fixat på stående fot om båda har levt hela sina liv i Sverige då. Allt som behövs står ju klart och tydligt i deras egna datorer.

• Koyal

Ja jag håller med. Deklarera kan man göra med eleg eller mobil. Men att be om att få gifta sig ja då ska blanketter skrivas ut och skickas manuellt..

Svar på tråden Borttappad hindersprövning!!