• 20140222

Designa egen ring?

Min fråga är enkel: Jag undrar hur man designar sin egen ring?Jag har inte! hittat MIN ring än.Detta har jag tidigare tänkt på:    www.brollopstorget.se/Forum-23-30/m4312582.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-09 15:08
    Se om länken fungerar nu då?
    www.brollopstorget.se/Forum-23-30/m4312582.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-09 15:15
    Jag tror ni fattar min fråga.
    Men i alla fall så förtydligar jag mig:

Jag undrar hur jag skall gå tillväga då jag vill designa min ring.
    Hittar ingen! ring som jag tycker om till 100%.
    Det finns alltid något "fel" på den :P:

Tack för ordet :).

• Svar på tråden Designa egen ring?
  • ThereseV

Det är bara att gå till en guldsmed och be dom göra den precis som du vill ha den. Är du lite osäker så kan dom ofta även komma med förslag och idéer. På många ställen kan dom dessutom rita upp ringen i ett 3d-program så du år se precis hur den kommer se ut innan:) 

• Chicita

Gå till en guldsmed som tillverkar smycken helt enkelt.

Att designa en egen ring blir ofta dyrare än att köpa en färdig. Bara så du har det i åtanke om du inte har en hög budget för ringen.

Vi utgick från en färdig skena och fick ett mönster (text) ingraverat på utsidan av ringarna, och i min vigselring la vi till 2 diamanter också. En vit och en grön 

• TheD

Jag fick min ring som jag ville ha den. Vi gick till en guldsmed och jag fick titta på ringarna som fanns där för att få idéer men jag hade redan klart för mig hur den skulle se ut. Maken valde sin egen också. Det är bara att prova olika ringar, titta lite och kanske ha bilder med sig eller egna skisser :)

• FruForsmark

Mina ringar smidda efetr mina önskemål, gjorde det hos en juvelerare i stockholm. Supernöjd!

• 20140222
    FruForsmark skrev 2013-09-10 18:13:40 följande:
    Mina ringar smidda efetr mina önskemål, gjorde det hos en juvelerare i stockholm. Supernöjd!

Var det dyrt?
Svar på tråden Designa egen ring?