Vigsel på en vardag?
Min fråga är om man kan vigas/gifta sig på en vardag? (De flesta vigs/gifter sig på en lördag)
Kostar det extra att vigas/gifta sig på en vardag? Vi skall ha kyrklig vigsel i kyrka.
Tack för svar
Min fråga är om man kan vigas/gifta sig på en vardag? (De flesta vigs/gifter sig på en lördag)
Kostar det extra att vigas/gifta sig på en vardag? Vi skall ha kyrklig vigsel i kyrka.
Tack för svar
Att gifta sig ska inte kosta något.
Men däremot har inte alla kyrkor möjlighet att ha vigslar på något annat än helgerna. Men det är ju bara att fråga den församling ni ska vigas i och se hur det är hos dom
Men det ka väl vara så att festlokaler är billigare att hyra på vardagar?
Det är generellt ingen omöjlighet att gifta sig en vardag, jag har haft några sådana vigslar. Men, som Chicita säger, kontakta aktuell församling, bara de kan svara på vilka möjligheter just de har.
Tack för alla svar. Då vet jag att man inte måste vigas på en lördag.
Jag har varit på en vigsel som var förlagd på en vardag. Inte alls några konstigheter, men det blev en tidig kväll för dem flesta eftersom många jobbade dagen efter. Så ni har det i åtanke, att era gäster kanske inte är lediga, så var ute i god tid med inbjudningar så de kan söka ledigt.
I år har jag sjungit på en måndagsvigsel och en fredagsvigsel utöver alla lördagsvigslar Så det går!
Tycker det kan vara kul att vigas en dag då inte "alla andra" vigs.