filibustern skrev 2013-09-12 12:37:25 följande:
oj. många frågor :P
vad är deras uppgifter: tja. det är väl lite vad man vill de ska göra. men dom är väl en sorts stöttepelare. tärnan kan hålla brudbuketten när bruden behöver båda händerna. marsalken kan ha ringarna om ni vill. annars tro jag det mest är stöd och någon att prata med. (ärligt talat vet jag inte helt haha) googla!
ska man betala deras kläder: gör ni PRECIS som ni vill. vi kommer inte göra det. men då får dom ha vad dom vill, bara det gärna håller sig till färgtema. det är väl det som är regeln: har ni stora krav på deras kläder, så känns det mer rättvist att ni betalar det. om ni ska betala för speciell frisyr får ni också diskutera med varann eller med tärnan om. (för hennes frisyr kosta nog mest, om hon är långhårig)
betalar man dom: ne. det anses vara en ära att vara tärna/marsalk. så att betala dom med pengar känns konstigt tycker jag. men man kan ge dom en present som tack. :) t.ex ett halsband, manchettknappar, slipsklämma, armband..
en viktig sak att poängtera är väl att när ni frågar era tänkta tärnor/marsalkar, så berätta för dom vad de förväntas göra. så de är helt i det klara med det. annars kan det bli missförstånd och osämja. läst många exempel här på bt t.ex
jag hoppas jag kunnat hjälpa dig på något sätt!
Wow! Vilket snabbt svar!
Jag kastade in frågan i Bröllop 2015 tråden
.