Bo i Stockholm men gifta sig i Skåne?
Hej alla glada! :D
Jag är helt ny här på BT, men eftersom att jag om min älskade äntligen har bestämt oss för att vi vill bli man och fru så valde jag att gå med på denna hemsida då detta är (enligt mig) den bästa sidan för allt som har med bröllop att göra! :)
Jag har hittat lite trådar angående detta, men ingen som jag finner har kunnat ge svar på mina frågor och/eller att de är mer än 6-7 år gamla och inaktiva. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig för det vore guld värt! :3
Vi har valt att gifta oss borgerligt till sommaren/hösten nästa år 2014 (förhoppningsvis om ekonomin håller!) och grejen är att vi bor i Stockholm, men har valt att ha vigseln och festen i Skåne då jag har hela min släkt där (runt 20 pers + vänner och min M2B har 4 st släktingar och 3 av de närmaste vännerna som ska komma).
Är det någon som har erfarenhet av att viga sig borgerlig i ett annat län? Hur bokade ni vigselförättare och lokal? Var det krångligt med tider? Var ni tvugna att åka fram och tillbaka mycket för att stämma träff om upplägget för er vigsel, eller hade ni telefonkontakt majoriteten av tiden?
Saken är också den att vi har en något strikt budget att gå efter (runt 10-15.000) då vi båda studerar och jobbar deltid så vi kan inte lägga för mycket tid på att åka fram och tillbaka med tåg för att boka lokal mm.
Är väldigt tacksam för hjälp!