Vi har tænkt ha våra hemlænder som inspiration før maten, så førrættten blir en "minismørgåstårta". Cirka 1000 før 50 gæster, men ska førøska få ned det genom att køpa tillbehør nær det ær extrapriser och sånt.
Varmrætten blir sallader med lite såser, kallt lamm som ær grillat dagen innan och sedan uppskuret, varma kycklingben (då hyr vi 1-2 værmeplattor 1000 kr før båda), tortilla, potatissallad, baguett.
Vi ræknar med en total kostnad på max 5000 (då inkluderat værmeplattorna). Det ær kanske lite væl optimistiskt, men vi vill førsøka i alla fall. Det som kostar mest ær ju lamm och kyckling.
Så efterrætt blir tårtan och så alfajores och chokladbollar i færgtemat. Tårtan ska min blivandes mamma gøra och så dekorerar jag, så jag skulle tro att vi bara betalar før dekorationerna, max 1000 kr.
Så allt som allt borde det gå på 7000. Man behøver ju inte ha varm kyckling exempelvis, man kan ha den kall också. :) Vi tycker också att det ær onødigt att ha en massa desserter nær alla (førhoppningsvis) ændå ær mætta. Och det blir bara en sorts tårta, man behøver inte æta om man inte tycker om :P
Man kan sækert komma mycket billigare undan. Har før mig att jag læste om någon som hade betalat typ 2000 før 50 gæster før en stund sedan. Det gæller bara att man handlar nær det ær bra priser.
Sen vet jag inte om du vill komma billigt undan då men vi førsøker i alla fall