• MaMa79

Någon som har tips på det perfekta stället att gifta sig på i Skåne?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-20 14:50
    Vi har tänkt att gifta oss i slutet av sommaren nästa år (2014). Vi kommer inte ha ett jätte stort bröllop utan kommer nog vara runt 80 personer. Vi funderar på att vara på ett slott vid vatten. Är det någon som har något tips på var man kan ha vigsel och fest någonstans i Skåne?

Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Någon som har tips på det perfekta stället att gifta sig på i Skåne?
  • Helipa

Kanske Trollenäs slott? http://www.trollenasslott.se/
    Det ligger vid en sjö. Har aldrig varit där men har hört gott om stället och vet att de arrangerar många bröllop.

• FrökenMäkelä

MaMa79 skrev 2013-09-20 14:48:14 följande:TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-20 14:50Vi har tänkt att gifta oss i slutet av sommaren nästa år (2014). Vi kommer inte ha ett jätte stort bröllop utan kommer nog vara runt 80 personer. Vi funderar på att vara på ett slott vid vatten. Är det någon som har något tips på var man kan ha vigsel och fest någonstans i Skåne?Tar tacksamt emot tips! Om du söker ett slott vid vattnet så har du Örenäs slott som ligger i Glumslöv."Slott" är det inte men du har Citadellet i Landskrona som ligger väldigt nära vattnet.Båda dessa går att hyra för bröllop och info finns på deras hemsidor.   

• daniiel

Jag ber om ursäkt, inte relevant för tråden alls egentligen, men kikade in i brist på annat att göra :P Jag vill bara säga att wow, vad fina slott och herrgårdar och liknande ni har i södra sverige där ni kan ha era bröllop! :D

Tex Trollenäs ovan här, magiskt tycker jag!

• Allis

Bosjökloster
    Häckeberga
    Kronovall
    Svanehall
    Snogeholm

...ligger alla vid vatten. Något många inte känner till är att det finns flera slott och fina byggnader i Sjöbo kommun så ett bra tips är att kontakta deras turistbyrå och se vad de kan komma på för förslag.

Skåne är toppen!

• Miss JH

Bäckaskog slott och Trolle Ljungby slott ligger båda vid vatten. Jättefina ställen med fin natur runt omkring.

• Caledonia

Har man en hög budget så är Sofiero slott i Helsingborg helt magiskt! Maten är galet god och det är otroligtvackert! Gifter man sig på våren blommar rhododendron och det finns tusentals buskar där.

• Rin
    Caledonia skrev 2013-09-21 08:44:34 följande:
    Har man en hög budget så är Sofiero slott i Helsingborg helt magiskt! Maten är galet god och det är otroligtvackert! Gifter man sig på våren blommar rhododendron och det finns tusentals buskar där.
    Instämmer verkligen! Sofiero i maj/juni är en av de vackraste platserna på jorden. Har alltid varit min drömplats att gifta mig på, men som sagt, restaurangen är rätt dyr.
  • Lavia

Villa Abelin i Båstad är mitt tips.

Svar på tråden Någon som har tips på det perfekta stället att gifta sig på i Skåne?