• MammaTill2

Vilken tid på vigsel?

Nu står jag och väljer tider inför vigseln. Vilka tider har ni haft eller ska ha? Vi väljer mellan 12:30 eller 14:00. Vi ska ha fest på bygdegård efteråt med mat, tårta, dricka osv. Under dagen ska ju frisyr, makeup, foto och dylikt fixas. Hur hade ni gjort? // #blivandebrud2014

• Svar på tråden Vilken tid på vigsel?
  • Beccanli

Hej

Vi har våran vigsel 14.30.

hår och make-up kommer ta 2-3 för mig(säkert för dig med).:) så jag tycker du ska ta kl 14 för att slippa stressa ihjäl dig så att ni hinner ta foton innan och få i er lite mat innan:)

• PimPim83

Jag tycker också att ni ska ta kl 14. Vår vigsel var kl 17:00 och jag var hos min frissa kl 11. Allt tar längre tid än vad man tror och det var skönt att slippa (så mycket) stress på sin bröllopsdag. Kan tillägga att vi fotades innan vigseln.

Mitt tidsschema på bröllopsdagen såg ut så här:

11:00 - Frisören (gjorde uppsättning, make up, åt lite mat och klädde mig där)
    14:30 - Åka till fotograferingen
    15:00-17:00 - Fotografering
    17:00 - Vigsel

• Sofie R

Vi ska ha vigseln kl 14. Och jag skulle aldrig drömma om att ha den tidigare för det är ganska mycket som ska fixas innan. Dessutom är 14 en ganska bra tid, då har gästerna hunnit äta lunch innan så de står sig ordentligt till middagen.

• Chicita

Jag skulle valt 14 om ni ska ha middag efteråt och sen fest/dans.
    Gästerna hinner äta lunch innan och det blir en lagom lång kväll.

Tidigare vigsel passar bättre om man ska typ mingel eller te-bjudning efteråt och inte party hela natten så att säga.

Så det beror ju på upplägget.
    Att ha 12,30 innebär att de flesta bara ätit frukost och är hungriga redan vid vigseln, och eftersom ni i så fall gifter er så tidigt så kanske ni inte hinner fotas innan och då får gästerna vänta länge efter vigseln på er, och det blir säkert inte mat förrän tidigast 15, vilket kan innebära att de som påverkas mycket av blodsocker kan vara smågriniga och irriterade då... 

• MammaTill2

Tacksam för alla svar! Ni har helt rätt. Ringde ar och nu är kyrkan bokad till 14.00! Ska bli så spännande :)

Svar på tråden Vilken tid på vigsel?