OT Kemtvätt kostym
Min mans kostym köpte vi på Dressman och nu när jag tänkte tvätta den står det endast kemtvätt...
Vågar man tvätta den hemma med fintvätts programmet? Någon annan som tvättat sin själva eller har alla lämnat in på kemtvätt?
Min mans kostym köpte vi på Dressman och nu när jag tänkte tvätta den står det endast kemtvätt...
Vågar man tvätta den hemma med fintvätts programmet? Någon annan som tvättat sin själva eller har alla lämnat in på kemtvätt?
Det beror väl på vad det är för material i kostymen. Huvudsaken är att det inte blir för varmt, men 30 grader skontvätt borde ju funka, tycker man, med skonsam centrifugering, ej blekmedel och absolut ej torktumling. kostymen ska väl bara fräschas upp?
Jag hittade denna guide på nätet och i den finns det egentligen inga material, förutom oljeduk, som inte tål vatten...
http://www.gorenje.se/support/tips_koket/hoppsan/material/fran_acetat_till_viskos
Lycka till!!
Jag tror absolut inte att det är en bra idé att tvätta själv. Det beror på materialet hur den reagerar på vatten, men kemar du så får du ju dessutom kostymen pressad, vilket också gör stor skillnad för hur den ser ut. Och står det kemtvätt på lappen så finns det en anledning till det. Jag har aldrig sett en kavaj som tål att köras i maskin.