bara en ring??
har funderat länge på det där med två ringar..vi har bestämt oss för att gifta oss men måste man förlova sig med en ring först???eller funkar det med en ring bara??
har funderat länge på det där med två ringar..vi har bestämt oss för att gifta oss men måste man förlova sig med en ring först???eller funkar det med en ring bara??
Nej, det finns inga sådana måsten nu för tiden... Så ha ni en ring bara om det känns rätt för er.
förlovning är inget som är jurdiskt bindande och därmed är det inget som behövs för att kunna gifta sig. Många är förlovade med bara ord - andra väljer att byta ringar. Det gör man som man själv vill med.
Så om du har en extra ring eller inte vid vigseln spelar ingen roll - förlovning bestämmer ni själva över.
som tidigare skribenter skrivit så behöver ni inte förlova er. samma sak tvärtom, manbehöver inte skaffa sig en vigselring om man inte vill.. bara att använda förlovningsringen (om man gifter sig kyrkligt och ska välsigna ringarna typ) jag funderar t.ex på att ev inte ha en vigselring.. utan bara sätta i stenar i min förlovningsring.
Jag har en förlovningsring som är för liten och som jag inte bär längre. Till bröllopet kommer jag att köpa en vigselring som jag kommer att bära när vi gift oss. Så jag kommer bara att ha en ring på fingret, medan förlovningsringen kommer få ligga kvar i smyckeslådan.
Vi hade förlovningsringar som vi bytte ut mot nya ringar vid vigseln. Så jag har bara en ring på fingret, vilket passar mina korta fingrar perfekt ni gör precis som ni vill med era ringar så länge ni är nöjda!
Vi valde att bara ha en ring var och vet du? Till vardags har vi ingen alls, och även det funkar bra. Vi är gifta ändå ;) När det gäller ringarna, så gör ni precis som ni vill och som ni känner för :)
Vi bestämde vid förlovning att lägga krutet på en varsin ordentlig ring!!
men nu tre år senare är jag sugen på en till! men kommer inte räknas som vigselring för det kommer min förlovningsring göra.
tusen tack för alla svar:)jag har tänkt o tänkt men kom fram till att jag hellre läggerdessa pengar på nåt annat till bröllopet eller en ring som jag verkligen vill ha
Nu måste jag ju vara sån och påpeka att man är förlovad är man vare sig man vill det eller inte nä man bestämt sig för att gifta sig med varandra = man har lovat att gifta sig. Sen kan man ha en ring för det eller inte, det kvittar. Vi hade inga förlovningsringar, bara vigselringar och har alltså bara en ring var. Funkar utmärkt, lika gift för det.
Red Lion skrev 2013-09-29 21:32:12 följande:Nu måste jag ju vara sån och påpeka att man är förlovad är man vare sig man vill det eller inte nä man bestämt sig för att gifta sig med varandra = man har lovat att gifta sig. Sen kan man ha en ring för det eller inte, det kvittar. Vi hade inga förlovningsringar, bara vigselringar och har alltså bara en ring var. Funkar utmärkt, lika gift för det.hahah jo iofs :)vi har levt tillsammans 12 år sen så sa vi bara ska vi inte gifta oss.. vi har inte ens disskuterat förlovning:)Nyfiken gul , nu fru: jo det har du rätt i hitta en perfekt bara för att ha en till för 350:- och den hade passat perfekt till vigselringen!!!
Ja men då är man förlovad.. :) Man bestämmer det gemensamt eller så friar den ena. Vissa bestämmer sig för förlovning först och pratar om äktenskap långt senare, vilket är lite märkligt, men men.