• livsmonstret

Förlovning- och vigselring i titan

Hej! Jag som sambon börjar närma oss en förlovning och har tittat en del på ringar. Vi har kommit överens om att vi inte vill lägga för mycket pengar på dem, utan lägger hellre pengarna på annat. Dock vill vi ju ha fina ringar, eftersom de syboliserar vår eviga kärlek till varandra. Vi är båda väldigt förtjusta i titan, både för färgens skull och för att det är så starkt. Vi vill med materialet på något sätt symbolisera vår starka kärlek till varandra. Förlovningsringarna vill vi båda ha släta, med gravyr på insidan.

Vigselringen vill jag ha stenar i. Jag har hittat en jättefin ring på titanringar.se som jag älskar (http://www.titanringar-web-butik.com/product.html/close-together-supreme?category_id=11), men jag tycker att den är alldeles för dyr! Vill då ha med 9 stenar längs med "halva" ringen... Har kollat runt lite och har hittat cubic zirkon, men har inte hittat så mycket information kring detta. Det ser nästan ut som diamanter, men har nästan inget värde? För min del har det absolut ingen betydelse att det inte är äkta diamanter. Tycker egentligen bara att det skulle vara jobbigt att gå runt med en ring som kostar mer än kläderna jag har på mig... För mig är det utseendet och bekvämligheten som är viktigast.

Var kan jag hitta en titanring som ser ut som den jag länkade, men med cubic zirkon istället för diamant? Ja, vill ju hålla nere priset så gott det går :) Vill såklart att förlovningsring och vigselring ska matcha. Därför funderar jag på att köpa båda nu direkt. Är det någon annan som gjort samma? Känns som om jag gör "fel"...

Tacksam för alla svar! :)

Svar på tråden Förlovning- och vigselring i titan