Om ni vill ha en romantisk middag föreslår jag Brasserie Le Rouge, som ligger i Gamla Stan.
På samma gata som ert hotell ligger också Djuret, som har riktigt bra mat.
Det är ju fint att promenera i Gamla Stan, själv undviker jag helst Västerlånggatan eftersom det är mest kitschiga souvenirbutiker och dåliga och dyra restauranger. Man kan ta parallellgatan Prästgatan om man vill se fina gamla hus utan allt tingeltangel, tills man kommer bort till Österlånggatan där det finns lite finare butiker med riktigt hantverk och design. Precis vid statyn St Göran och draken ligger det en smyckesbutik som har väldigt fina smycken i silver och halvädelstenar, ofta färgstarka, och väldigt vackra och personliga. (Kostar inte som på Glitter, men man får vad man betalar för.)
Om ni vill kan ni ju promenera (eller ta en buss) bort förbi slottet, och bort mot Strandvägen för att se de tjusigare delarna av stan. Eller till Slussen för att flanera på Götgatan eller gå upp på Fjällgatan och titta på utsikten.
Fotografiska muséet tycker jag är väl värt att besöka om man har det minsta intresse, det ligger fint vid vattnet och har ett fint café längst upp (kan vara lite dyrt, men har väldigt fin utsikt).