Allis skrev 2013-10-06 22:35:23 följande:
Det beror ju lite på hur ditt umgänge ser ut. Jag hade kunnat bjuda in majoriteten av mina vänner till någon komplett galen föreläsning och efterföljande teparty, vi hade kunnat gå på någon kul (och vrickad) utställning och ätit mat efteråt men ingen hade hurrat högt över sport aktiviteter *s*.
Utgå från vad de flesta av er uppskattar, skruva till det lite och kombinera det med något ätbart, det funkar jämt.
Försommarbröllop skrev 2013-10-07 10:51:53 följande:
Om jag vore du hade jag dragit ihop mina vänner på någon form av temadag. Någon rolig aktivitet, middag, afternoon tea, brunch eller fest beroende på vad ni tycker är kul. Om ni är lagda så kanske kört hela racet med mat och dekorationer på samma tema. I USA verkar ju Bridal shower vara vanligt förekommande som en lite lugnare variant på möhippa där även de äldre gästerna är medbjudna, och jag gillar det.
Aktivitet är ju väldigt beroende på intresse, jag tycker Allis idé med föreläsning var kul. En kombination av föreläsning och interaktivietet är ju provningar av alla slag - vin, ost, choklad, lakrits. Boule, bowling, skridskoåkning eller vad som helst där ni har en riktig instruktör. Hyra in en kock eller matlagningskunnig person i bekantskapskretsen och laga middag från ett särskilt land, särskild epok eller särskild råvara.
Lycka till med bröllop och kalas!
Tusen tack hörrni! Har nu ännu mer att fundera över, snällt av er :)
Stor kram!