Viljan att förlova sig, men ändå osäker.
Min blivande hade också blivit ordentligt sårad av ex och var därför en bra bit in i vår förhållande väldgt försiktig med att säga saker som att "vi ska va tillsammas för alltid" och sånt... Just för att han ville inte ha de förhoppningarna så tidigt utan ville vara 100% säker.
Vi började prata lite grann om att förlova oss i början på förra året... typ "hur ser du på förlovning? skulle du vilja gifta dig inom ett år?". Förra sommaren började vi med små steg kolla runt lite på vad finns det för ringar vad gillar vi och sånt... till att när hösten böjade faktiskt bestämma oss för att vi vill göra det här! Så i september förra året så gick vi in och valde ringar! Sen ville min blivande överraska mig med att fria, så det gick några veckor och dagen före vår 2 årsdag friade han och om en vecka har vi varit förlovade i ett år!
Allt för oss har varit i små säkra steg! Men det sköna med det är att när det väl är dags för stora steg så är vi redo!
Så jag tror inte heller du behöver vara orolig! Han vill nog också bara ta små säkra steg! Pratar ni om det så betyder det bara att ni är påväg dit! :)