• AnnaD

Vilken vigselring matchar denna förlovningsring?

Har en Schalins desire vision 0,9 ct. som förlosvningsring.
    Älskar den som den är men skall nu få välja en vigselring.
    VAD matchar man med den?

Min tanke var 2 st 2 mm. ringar med enbart diamanter i.
    Som en TUNN diamantrad på varje sida om ringen...

vad tycker ni?
    Förslag mottages gärna!

Typ 2 st sådana. 2 mm breda med diamanter som sträcker sig över halva ringen. Inte runt hela.

• Svar på tråden Vilken vigselring matchar denna förlovningsring?
  • jools

Hej!

Jag har den tunna 2 mm som förlovningsring och när jag kollade på en schalins med likadan fattning som din har så tyckte jag att den stack ut för mycket över den tunna ringen. Det lättaste är nog att gå in och prova och se vad du tycker själv.
    Annars gillar jag konceptet med en smal på varje sida. Men då du har mkt carat redan så kanske det ser bäst ut med en slät till, eller en på varje sida? När jag har testat ringar med lite större stenar tycker jag att de äter upp min smala så de diamanterna inte syns.

• AnnaD

Ja... En slät kanske är en idé. Men egentligen vill jag inte göra ringen så bred men bara en ring med stenar i kändes inte som att den smälte samman? Skitsvårt när man har en så lyxig variant redan. Det fanns inte att prova 2 mm ringar? För det fanns bara 2,5 mm som standard och isf fick man beställa 2 st 2mm...

• itsnattis

Hej AnnaD!
    Jag har testat den ringen på Hallbergs tillsammans med en ring som heter Nimbus 0,28ct från serien Norrsken (går att beställa i vitt guld). Tillsammans är de gudomligt vackra. Om du tycker att det blir för tjockt (den är 5mm) finns det en som har bredd 4mm. Gå in och kolla på hemsidan och ett tips är att gå till en butik som säljer schalins eller annan butik för den delen och fråga vad de tycker passar med den du har nu. De är jätteduktigaGlad

H

Svar på tråden Vilken vigselring matchar denna förlovningsring?