Någon mer Gävlebrud som ska gifta sig 2014??
Nån mer från Gävle som planerar bröllop 2014? :)
Nån mer från Gävle som planerar bröllop 2014? :)
Ingen Gävlebo men från Hofors är jag. :)
Jag är från Gävle och ska gifta mig nu i början av våren
Vi gifter oss 5 juli :)
Vart har ni alla bokat vigsel/festplats någonstans?
Trots att jag inte är från Gävle, men rätt nära ändå, så hakar jag på. ;) Vi ska gifta oss i Torsåkers kyrka, det har jag alltid sagt att jag ska den dagen jag gifter mig. :) Dels för att jag är uppvuxen där och dels för att båda mina systrar också gifte sig där. Sen är ju kyrkan så himla fin också. :) Mat och tårta blir det i församlingshemmet som ligger över vägen bara.
Va roligt Sassa84 :)
Hur tänkte ni med maten? Buffé eller 2 el 3 rätters?
Har ni hunnit planera mycket?
Jag är också från Gävle! Dock ska vi gifta oss i Småland i sommar:)
Hej Nathalie! :)
Va kul med ett bröllop i småland!
Hur hade ni tänkt er? Utomhus?
Ja, vi har ett sommarställe där med en vacker utemiljö:) har alltid velat gifta mig utomhus! Var ska du (och ni andra) gifta er?:)
Jag är oxå från Gävle, vi gifter oss 28/6 :)
Här är ännu en Gävlebrud. Vi gifter oss i juli
Hej Vancouver!
Va roligt med en till i Gävle som ska gifta sig :)
Hur ser din planering ut? Kyrkligt? Borgerligt?
Alltid lika kul att veta hur folk planerar!
Vi gifter oss kyrkligt i Heliga Trefaldighet :)
Hur går det för er med planeringen? Vi har kommit ganska långt men det är maten som har vållat oss mest bekymmer. Förätten är klar sedan länge men vi kan inte bestämma oss kring huvudrätten. Vi skulle vilja servera lax men är oroliga för att många skulle föredra rött kött, alternativt att lax inte upplevs som tillräckligt "fint" att för en sittande bröllopsmiddag.
:)
Som sagt så är det dags för vigsel om 3 veckor för oss, vi ska till floristen nästa vecka, till restaurangen om 2 veckor och ta med våra två toastmadams så att ägaren och vi kommer överens om schemat för kvällen, hur många som ska äta vad och allergier etc.
Vi har lite kvar på våra festprogram att finputsa, där tar jag mer än gärna emot förslag på vad ni ska fylla era med! :)
Annars så är det bara att invänta sista veckan då man ska till frisören för att klippa och färga, fixa naglarna och göra sig sådär extra fin ;)