Bjuder ni +1?
Hej!Nästa år kommer vi gifta oss, och jag planerar nu för inbjudningarna. Jag har självklart inte kunnat hålla mig och pratat lite med några vänner och klasskompisar om detta ;)Vi har ganska begränsat antal personer som får plats vid middagen, 75 st är liksom smärtgränsen, sen blir det för trångt! (Även budgeten är lite tight som student...) Mitt problem är nu - självklart har vi tänkt bjuda "etablerade" par, även om vi kanske inte känner partnern så bra. Eftersom det blir väldigt blandat med folk och endel knappt känner någon sen tidigare kan det vara skönt att ha med sin respektive tänker jag. Men några av mina vänner som jag pratat med är singlar, och har uttryckt lite förvåning (oberoende av varandra) över att de inte kommer få en inbjudan för dem +1, så de kan ta med en dejt eller vad man ska säga. Är det här vanligt?! Om man måste göra så måste jag tänka om hela gästlistan, för om alla singlar ska ha +1 gäst så kan jag ju inte bjuda så många. Känns ju väldigt tråkigt att kapa i gästlistan bland folk VI känner för att våra gäster ska ta med sina andra kompisar?