Misslyckat bröllop
Jag väljer att vara "hemlig" för jag känner mig så misslyckad.
Efter månader av planering till vårt lilla bröllop som skulle vara på 20 gäster inklusive oss.
Så kan man säga att inget blev som planerat.
För det första kom det bara föräldrar och närmaste vänner. Vi blev 10 stycken med oss.
Visst, var de viktigaste! människorna i våra liv med.
Men deppigt att inte människor kunde/ville komma på vårt bröllop.
Sen hade vi stora problem med att skriva ut festhäftena.
Så vi fick skippa halva innehållet och bara skriva ut det viktigaste innehållet.
Sen när vi skall äta så saknar vi 2 gäster. Som vi vet ej skulle komma till vigsel utan bara till middagen.
Vi ger dem 10 minuter efter det klockslag som vi skulle äta på. Men de kommer inte.
Och vi börjar bli hungriga då vi inte åt frukost, och de andra gästerna bara ätit frukost och
kanske lätt lunch innan bara.
Jag sms:ar och undrar var de är. Då får jag till svar att de inte kommer för de blivit sjuka!
Allså Hallå! kan man inte ringa och säga att man är sjuk då?!
Det är en sak att man kan bli sjuk samma dag. Men man kan väl för sjutton ringa återbud ändå eller?!
Känner mig så sviken av dem både min man och jag.
Visst hade vi trevligt med de gäster som kom.
Men att många (ja hälften) hade gett återbud till vårt bröllop och att 2 av våra gäster inte ringer återbud idag
då de blivit sjuka. Gör att det känns misslyckat ändå.
Sen när vi kom hem nu så upptäckte vi att vi glömt en del saker i festlokalen. Som vi skulle ha med hem.
Sen det värsta är (och det är INGEN "troll-tråd" även om man kan tro det då allt blev så fel och misslyckat).
Så tappade jag min vigselring på vägen hem. Gissa om gråter?
VARFÖR! blir det så här?!