• Fyrklövern

Festlokal runt Siljan

Hej! Finns det några kullor här inne som kan hjälpa mig? Vi söker lokal stt ha bröllopsfest i i sommar. Den ska ta ca 70 personer och man måste få ta med egen mat. Vigseln kommer äga rum i Sollerö kyrka, Orsa kyrka eller Fryksås, beroende på vart vi hittar lokal. Med andra ord runt Siljan i alla fall :) Jag vill hemskt gärna att festlokalen ska ligga intill Siljan eller i alla fall ha fin utsikt över den. Gärna inte alltför långt till boende för gästerna heller. Någon som vet någon mysig bygdegård eller något annat mysigt ställe? Ett riktigt genuint lantligt dalabröllop ska vi ha :)

• Svar på tråden Festlokal runt Siljan
  • andreasemma

Hej! Vi har bokat gammelården i Rättvik till augusti 2014. Vi gifter oss i Rättviks kyrka så då blir det nära för gästerna att ta sig till lokalen och det är nära till boende på tex stiftsgården, vandrarhem eller Rättviks camping   

• Fyrklövern

Vad kul andreasemma! Vi har också kollat lite på exakt den lösningen. Egentligen hade vi velat ha kring Mora, då vi inte har någon direkt anknytning till Rättvik, men hittils leder den planen. Får jag fråga vad ni får betala att hyra vid gammelgården? Är det sturladu ni ska vara i? Hur är det med bord/stolar/porslin etc där? Vad spännande att ha ett datum satt :)

• Hanana

Vi kommer att ha våran fest i Käringbergets bystuga i Leksand med fantastisk utsikt över siljan. plats för 80 pers (men då var det enligt uppgift väldigt trångt) och utrustat därefter. Vi betalr 1500 för lokalen.

• tviffel

prästgården på sollerön går att hyra eller parken på ön, men den kanske renoveras? kolla med nån på sollerö if eller inom kyrkan :)

• andreasemma

Ja det är Sturladu vi hyrt, dom tar 600 kr per 12-timmar. Vi hyrde lite längre tid så man har tid att fixa och så innan. Det finns bordar och stolar till ca 75 personer där men inget porslin vad jag vet. Vi funderade på att ta catering från Stiftsgården och då kan man hyra porslin till fördelaktigt pris där och då tar de med sig porslinet odiskat, smidigt kändes det som eftersom det inte finns så mycket till kök i Sturladu (oexisterande :-P). Skulle va skönt att ha lite mer kök och då kanske kunna fixa mer mat själva och så men nu får det bli lite mer planering istället! 

Svar på tråden Festlokal runt Siljan