• 2015

Handgjorda silverringar för litet ringfinger?

Jag söker ett ställe där man kan köpa handgjorda silverringar. Jag har storlek 15 på mitt ringfinger.

• Svar på tråden Handgjorda silverringar för litet ringfinger?
  • Kalaspinglan

Många guld- och silversmeder kan tillverka ringar enligt kundens önskemål, det är bara att gå in till olika butiker och be om prisuppgifter.

Jag vet inte om de stora kedjorna tillverkar ringar enligt kundens önskemål, men frågan är ju fri

Du är säkert medveten om att silver inte brukar rekommenderas i förlovnings- och vigselringar pga materialets mjukhet? Eftersom silver är mjukare än t.ex. guld slits det fortare. Självklart får man ha silverringar ändå om man vill det, jag skriver detta mest som en vänlig påminnelse.

• 2015
    Kalaspinglan skrev 2013-11-11 08:28:36 följande:
    Många guld- och silversmeder kan tillverka ringar enligt kundens önskemål, det är bara att gå in till olika butiker och be om prisuppgifter.

Jag vet inte om de stora kedjorna tillverkar ringar enligt kundens önskemål, men frågan är ju fri

Du är säkert medveten om att silver inte brukar rekommenderas i förlovnings- och vigselringar pga materialets mjukhet? Eftersom silver är mjukare än t.ex. guld slits det fortare. Självklart får man ha silverringar ändå om man vill det, jag skriver detta mest som en vänlig påminnelse.
    Tack jag vet det. men silver är lätt att storleksändra. och det går ju inte med titan och stål.
    Sen är det väl svåra att få av om olyckan är framme. 
  • Jota

Etsy! Där finns hur många silversmeder som helst, bara att söka!

• Loanne
    2015 skrev 2013-11-11 22:57:00 följande:
    Tack jag vet det. men silver är lätt att storleksändra. och det går ju inte med titan och stål.
    Sen är det väl svåra att få av om olyckan är framme. 
    Jodå, det går att storleksändra titan, om det är s k rent titan.

http://www.titanringar.com/skicka-in.htm

• lerum82

Hej! Jag har en silverring som jag skaffade i somras ungefär samtidigt som min vigselring i guld. Klart man ser lite repor på guldringen men silverringen ser hemsk ut med hack i. Kommer inte använda den mer. Du som skall ha den som förlovningsring och använda den livet ut kan jag bara rekommendera att tänka en gång till. Inte det frågan gällde egentligen men måste ändå säga det.

• 2015
    lerum82 skrev 2013-11-13 18:00:46 följande:
    Hej! Jag har en silverring som jag skaffade i somras ungefär samtidigt som min vigselring i guld. Klart man ser lite repor på guldringen men silverringen ser hemsk ut med hack i. Kommer inte använda den mer. Du som skall ha den som förlovningsring och använda den livet ut kan jag bara rekommendera att tänka en gång till. Inte det frågan gällde egentligen men måste ändå säga det.
    Tack för varningen!
  • 2015

Föressten jag har hört att titan kan repa andra yter som man kommer åt. Som tvättställ osv. Är det sant? 
    Vill ju inte förstöra mina möbler etc pga min ring. 

• 2015

Jag har ändrat mig ang ringarna Jag älskar svart nu. Men gör man det om 20-30 år?Tungan ute
    Jag väljer nog mera neutrala ringar trotts allt.

Svar på tråden Handgjorda silverringar för litet ringfinger?