Behöver hjälp med färgval
Kan man bära denna ljusrosa/aprikosa klänning för ett bröllop i februari? Eller bör jag välja den i svart??Har tänkt h svart väska, svarta skor och en stor svart sjal över axlarna...
Kan man bära denna ljusrosa/aprikosa klänning för ett bröllop i februari? Eller bör jag välja den i svart??Har tänkt h svart väska, svarta skor och en stor svart sjal över axlarna...
sandrachristofer skrev 2013-11-11 10:42:41 följande:Kan man bära denna ljusrosa/aprikosa klänning för ett bröllop i februari? Eller bör jag välja den i svart??Har tänkt h svart väska, svarta skor och en stor svart sjal över axlarna... Självklart kom inte bilden med så länkar den istället, hoppas någon kan hjälpa mig???www.asos.com/pgeproduct.aspx
Jag kommer till asos startsida så jag kan inte se bilden då heller.
Generellt skulle jag hellre ta något som känns "för ljust" och lagt till mörka detaljer (som du tänkt) än att klä mig i svart helt.
Men det hänger snarare på klädkoden om klänningen är ok eller inte. Det är skillnad på om dom satt kavaj eller mörk kostym eller till och med frack som klädkod liksom
Chicita skrev 2013-11-11 11:15:17 följande:Jag kommer till asos startsida så jag kan inte se bilden då heller.Generellt skulle jag hellre ta något som känns "för ljust" och lagt till mörka detaljer (som du tänkt) än att klä mig i svart helt.Men det hänger snarare på klädkoden om klänningen är ok eller inte. Det är skillnad på om dom satt kavaj eller mörk kostym eller till och med frack som klädkod liksom Tack, fungerar denna länken bättre? www.asos.com/ASOS/ASOS-Maxi-Dress-With-Seam-Detail/Prod/pgeproduct.aspx&WT.ac=rec_viewedDom har klädsel kavaj
Helsvart klänning är traditionellt inte rätt på bröllop då svart betyder sorg. I ditt fall hade jag alltså valt aprikos. Egentligen har man typiskt inte långklänning till klädkoden kavaj, då ska klänningen vara till knäna/vaderna enligt gense regler. Men man gör ju som man vill, det är nog färre som reagerar över långklänning än över helsvart.
yavanna81 skrev 2013-11-11 12:03:09 följande:Helsvart klänning är traditionellt inte rätt på bröllop då svart betyder sorg. I ditt fall hade jag alltså valt aprikos. Egentligen har man typiskt inte långklänning till klädkoden kavaj, då ska klänningen vara till knäna/vaderna enligt gense regler. Men man gör ju som man vill, det är nog färre som reagerar över långklänning än över helsvart.Tack, fast idag har många svarta klänningar. Min tärna kommer bära svart långklänning på vårat bröllop i feb då vi har temat svart/champange och vitt...Långklänning vill jag nog ha dels för att det är vinter och man inte har så snygga ben ;) sen tycker jag det är fantastiskt fint med långklänning...Jag lyssnar nog på er och kör den ändå :) Tackar
Fråga någon involverad i planeringen om du är osäker? Hade också avrått från svart om det inte var tydligt uttalat att det var ett tema el dylikt, men den aprikosa med någonting över axlarna hade jag nog inte reagerat på. Beror lite på hur konservativa brudparet är, och om de menar kavaj i gammal mening (mörk kostym) eller ny (udda kavaj). Beror ju på 'finhetsgrad' på klänningen också och mer casual långklänningar har inte varit speciellt vanligt förrens de senaste åren.