• Betty84

Annan klänning för festen??

Hej alla!
    Den här frågan går ut till alla som gift sig, men såklart alla som ännu är i planerings stadiet.
    Hur gjorde ni med brudklänningen? Bar ni den under hela festen eller bytte ni till något annat efter att middagen var avklarad?
    Hade en diskussion med sambon som tyckte att vi kanske ska ha med oss ombyte, med tanke på att jag som har en klänning med 8 lager kjol, definitivt kommer behöva hjälp med varje toabesök under kvällen. Hur har ni löst detta? 

• Svar på tråden Annan klänning för festen??
  • 2015

Oj! låter maffigt. Jag tänker inte ha ombyte. Men skulle jag bära en sådan klänning så behövs ombyte. Jag skall bara ha en vanlig brudklänning, men tänkt mig långt släp.

• Lindatamminen

jag har också varit inne på detta.. min klänning har också massa lager och ett långt släpp... tänkte ha nån klänning till som man kan byta till för tänk vad varmt det blir också med alla dessa lager tyg.....

• Ello

Har också funderat på det då jag också har många lager och långt släp, men sedan har jag nog bestämt mig för att ha min klänning på mig hela kvällen. Tror inte jag vill ta av mig den när jag äntligen får ha den på mig. Glad Får väl samla ihop kisset och köra på stora utsläpp, haha! Tyst

Dock kan det nog bli ett byte när vi ska dansa då den blir extremt svår att dansa i... Men sedan byter jag nog tillbaka igen. Glad

• meandmylove

Man kanske kan fråga snällt om någon syster kan sätta in kateter, bara för en kväll :).

• MerlonaZ

Kanske skaffa en kisstratt, om klänningen är lättare att dra upp lite fram? Tungan ute 
    http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=GOGIRLFUD 

Men ja, låter ju helt klart som en god idé med ombyte, om kläderna är lite maffigare. Om man inte tycker att lite strul är värt det förstås. Personligen är jag en så pass bekväm människa att jag nog kommer satsa på en klänning jag kan bära under hela dagen, är inte mycket för hellångt och släp. :) 

Går det kanske att bara skala av några lager, utan att klänningen förlorar hela charmen? Om inte allt sitter ihop förstås, tänkte mer om det är lösa underkjolar eller släp som går att lossa. 

• Magenta

Jag kommer byta om. Min första kllänning har underkjol och släp medan andra kläningen är väldigt lik men tea length och lite mera bling. Så kör fluffiga tyllkjolar på båda men den andra är betydligt mera dansvänlig. Jag kommer dessutom ha ett avtagbart skärp i lila som jag kommer använda till båda klänningarna så de ändå kommer "hänga ihop".

• Vichy

Jag har ingen klänning än, men jag tänker så att hittar jag min drömklänning och den inte är anpassad för enkla toalettbesök så får syrran hjälpa mig ;)

• TheD

Jag hade absolut inte ombyte. Brudklänningen har man på sig från vigsel tills det är dags att lägga sig.

• ellie01

Jag kommer byta, kommer ha en klänning med släp i mikadosilke under vigsel, middag och valsen och sen när festen drar igång kommer jag byta om till en annan långklänning, men mer ledig. 

• ellie01

Jag kommer att sy upp mina men dessa var de nämsta jag hittade, brudklänningen kommer dock vara axelbandslös. 

• iQbee

funderade också på det men så har jag beslutat att inte ha det då den kommer bäras bara en gång så varför inte njuta av den =) Också stor med underkjolar och ringar osv. . .

• Betty84

Funderat lite och läst era svar. 
    Håller med dem som säger att de ska bära klänningen hela dagen. Det är ju trots allt enda gången man får bära den, lite segt att ha lagt ut 9500 på sin drömklänning och ha klänningen i 1-2 timmar  :)

• daniiel

Jag hade två klänningar och ångrar det inte en sekund. Det var faktiskt skönt att byta om till en nättare och kortare klänning på kvällen. Enklare att sitta i, dansa i och gå på toa i. Plus att jag verkligen tyckte om båda mina klänningar och fick då alltså ha två brudklänningar som jag förälskat mig i :)

Svar på tråden Annan klänning för festen??